Føttene av Fatet!

 

Dette skiltet var festet på veggen ved siden av trikkesetet jeg satt på i dag:

Ganske klart budskap, ikke sant?

 

Det burde kanskje ikke ha vært nødvendig?

Er det ikke en selvfølge at man unnlater å plante uteskoene sine i et trikkesete?

Eller?

 

Da jeg kastet et blikk på den andre siden av midtgangen, observerte jeg dette:

Et par moteriktige utesko var strategisk plassert på stoffsetet…

(Ja, jeg snikfotograferte – klarte bare ikke å dy meg i og med at jeg nettopp hadde sett skiltet!)

 

Kanskje det bare var på den sida jeg satt at det ikke var lov å plassere skoene sine oppi setet?

 

Føttene (og skoene) tilhørte ei jente som så ut til å være i begynnelsen av 20-årene.

 

Når jeg ser sånn respektløs benføring, blir jeg lite vennlig stemt!

I slike tilfeller dukker Hurpedansen fram i meg…

Da begynner jeg gjerne med “Finn fem feil ved personen”– leken.

 

Her er lista jeg produserte inni hodet mitt i dag:

 

1. Påklistrede, “Halvmeterlange” øyevipper.

2. “Halvmeterlange” negler. 

3. “Skræppete motebukse med høl på knea!”

4. Skravlet i telefonen med høy stemme hele tida. Vekselvis på norsk og engelsk.

(Jeg rakk ikke å fullføre lista på fem minutter, det ble “bare” fire feil!)

 

Jeg tok meg i å synes synd på den hun snakket med (til). Den personen kom ikke mye til orde!

Det gikk i “Jegjegjegjegjegjegjegjegjegjeg” – nærmest uavlatelig!

 

Jeg fikk med meg at hun skulle på ferie til USA og Bali og være borte i ca tre måneder. Dette til tross for at hun var j…. blakk.

(Itte så rart, med tanke på all dænna “staffasjen” ho har koste’ på seg”, tenkte Hurpedansen). 

 

Min endelige “dom” ble:

“Hensynsløs, sjølopptatt, bortskjæmt, ansvarsløs, ufordrag’li’ førkje!”

 

 

Nå når Hurpedansen har roet seg, forstår jeg jo (med fornuften) at jeg ikke har noen rett til å dømme jenta…

Jeg vet jo ikke hva hun har å slite med, bak den pyntede fasaden!

 

Men…

…jeg liker uansett ikke at folk sitter med skoa oppi stolsetene…

…verken ombord på offentlige transportmidler eller andre steder.

 

For jeg synes virkelig at slikt er hensynsløst og ufordragelig!

 

Jeg lurer på hva hun hadde sagt…

…dersom noen hadde tråkket rundt i senga hennes med sølete utesko?

 

 

6 kommentarer
    1. har faktisk sittet på bussen jeg der sjåføren stanset bussen og ba en ungdom sette beina ned på gulvet,videre lust sjøføren på om denne ungdommen fikk lov å sitte med uteskoa på oppetter sofaen hjemme,mange som ikke tenker sjøl ja

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg