Forfengelighet kan resultere i så mangt…

 

Ett av kvinners mest sårbare punkter…

…er…

…utseendet…

 

Vi kan late som om vi ikke bryr oss.

Si at vi trives så godt med å være “ekte og naturlige”.

Valker og rynker og “Full alderdomspakke”…

…det takler vi så fint, så!

 

For min del er det sant – til en viss grad.

Jeg bruker ikke all verdens tid på utseendet, og kan godt vise meg i usminket tilstand.

Det gjelder også her på bloggen. 

 

Så har jeg funnet ut det da…

…at jeg liksom får mer karakter i fjeset…

…når øyenbrynene er litt mer markerte.

Jeg orker ikke å tegne dem opp hver dag, så jeg går for den mer rasjonelle løsningen:

 

Hjemmefarging med kolokrem!

 

Først blander jeg to komponenter i ei lita skål.

Så rører jeg godt før jeg kliner det på.

Blandinga bør ligge på i 15 -20 minutter, alt ettersom hvor sterk farge man vil ha.

 

Jeg er litt rastløs av meg…

Det medfører at jeg kan ha en tendens til å drive med litt for mange ting på en gang…

I 80% av tilfellene glemmer jeg derfor at jeg har tatt på meg kolo-kremen.

 

I dag hadde jeg veldig gode forsetter…

…men så skjedde det noe som gjorde at jeg glemte meg helt…

…enda en gang!

 

 

…og leppestiften godt uttafor blinken…

 

Hva det var som skjedde…?

Jo, jeg ble livredd for å pådra meg et gedigent erstatningskrav på grunn av omfattende ødeleggelser!

 

 

Jeg får vel bare prise meg lykkelig over at jeg ikke har større “helse-bekymringer” i livet mitt akkurat nå…

…enn at jeg gidder å beskjeftige meg med øyenbryn – farging!

 

 

12 kommentarer
    1. Skal man henge med på det kjøret tar det jo skrekkelig lang tid desto eldre man blir. Mer sparkling og tykkere lag med maling. Er enig i vurderingen av at brynene sørger for innramming av ansiktet, og skal innrømme at jeg tok microblading for et par år siden. Det holder fortsatt, takket være at brillene akkurat dekker brynene. Så mye glede hadde jeg igjen for de utgiftene… 😂

      1. Driver ikke med noe særlig “Sparkling” – bare øyenbrynsfarging, litt mascara og leppestift. Kjekt med briller som dekker brynene. Mørk, bred innfatning kan kanskje bidra til å skape en illusjon om øyenbryn?

    2. Blir fargen for mørk, og/eller har farge satt seg i huden, kan skaden i det minste reduseres betydelig ved å gni behandlingsstedet med sigarettaske. Det høres kanskje ikke sånn kjempedelikat ut, men de virker!! Jeg benyttet meg nemmelig av dette i alle årene jeg jobbet som hudterapaut 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg