Forarget over Folk?

 

Jeg har ofte latt meg forarge over “Folk”.

Intrigemakere…

Kranglefanter…

Folk som overkjører andre…

For ikke å glemme:

Slabbedasker som er seg sjøl nok

og som bare gjør det som passer dem!

 

Men…

…så “glemmer” jeg litt for ofte at jeg også er “folk”.

 

I enkelte øyeblikk kan jeg føle meg forurettet, fornærmet

og fristet til å skape furore.

Til å forarge, baksnakke, og bli en del av intrigemakeriet.

 

Så fort jeg blander meg inn i andres drama,

blir jeg en del av det.

Uavhengig av om intensjonen min er å gjøre  en “velgjerning”

i form av å opptre som Forståsegpåer og Fredsmekler.

 

Jeg kan velge å bry meg om.

Engasjere meg.

Jeg kan velge å lytte og støtte.

Like fullt kan jeg bestrebe meg på å unngå å ta parti

ved å nøre oppunder

andres sinne og frustrasjon…

…over Folk som…

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, det er ikke så enkelt. Jeg fant ut at det er viktig være neutral:) ikke ta parti og ikke blande seg. Man kan jo fortsatt såre følelsene.
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg