For å slippe å fryse rompa av seg…

 

Da jeg var på “Elden” på Røros,

fikk jeg låne både ullpledd og solid sitteunderlag 

av slektningene jeg bodde hos.

Ellers hadde nok plast-setet på tribunen blitt rimelig kaldt å sitte på.

 

Jeg har et hjemmestrikket sitteunderlag signert mor.

Det kan bare brettes i to.

Derfor er det ikke så lett å få det ned i den vesle ryggsekken

jeg pleier å bruke når jeg er på tur.

 

Disse underlagene er av samme type:

Fargerike og flotte restegarn-kunstverk,

men de kan altså bare brettes dobbelt.

 

Jeg la fram problemet for “produsenten”.

Da gikk det ikke lenge før strikkepinnene begynte å klirre!

 

Her er mitt nye sitteunderlag:

 

Det er ikke likt på begge sider,

så jeg kan variere hvilken farge jeg vil sitte på! 😉

 

Når det er helt sammenbrettet,

er det på størrelse med en litt stor gryteklut.

Sitteunderlaget er fylt med fire, tilpassede biter

som stammer fra et stort liggeunderlag.

 

Mor har sitteunderlag i noen av stolene i stua også.

Disse er sjølsagt uten isopor inni.

 

Her er både egenkomponert sitteunderlag,

og hjemmeheklet pynt på stolryggen.

Dette må vel kunne kalles “brukskunst”?

 

Jeg har ikke arvet fingerferdigheten.

I alle fall ikke når det kommer til håndarbeid.

 

Jeg lager heller blomsterdekorasjoner.

 

Aberet med dem er at de ikke varer så lenge…

Ikke er de særlig egnet til å plassere rompa på heller…

 

3 kommentarer
    1. Det var smart patent – praktisk at de er litt små å få med! Mamman din er fingernem på sin måte – du på din! Men ikke sett deg på blomsterdekorasjonene nei…. hihi…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg