“Følgjer kladd’n me’, hell?” (Om å kjøpe ny mobil…)

 

Det er morgen…

Karidansen trykker løs på mobilskjermen i ren desperasjon!!

 

Intet skjer…

 

Det er bare et slags “Stillbilde”…

 

Mobilen har skrantet en stund…

Den har krevd lading opptil to ganger pr dag…

Dessuten er den snart tre år gammel også!

 

Så…

…dette burde hun egentlig ha vært forberedt på!

 

I en sådan stund klikker man seg inn på nettet…

…for å se over hva som finnes av nymotens påfunn på mobilfronten.

 

Karidansen vil ha Samsung, for hun orker da ikke å lære seg “alt” på nytt heller!

 

Så bærer det rett til El-kjøp!

 

Ekspeditør Thomas er både hjelpsom og trivelig.

Mens han og Karidansen ser på utvalget av mobiler, oppdager Karidansen at det sitter en “kladd” bakpå mobilene!

 

Karidansen: “Å er dænna kladd’n som sitt bakpå, a’? 

 

Thomas Ekspeditør: “Det er en alarm”.

 

Karidansen: “Åååå – er det noe som følgjer me’ mobbil’n, hell?

 

Thomas: “I utgangspunktet ikke… Vi må ha alarmer på mobilene, for ellers ville de nok ha “forsvunnet” i tur og orden!”

 

Karidansen tenker så det knaker…

 

“Ååååååååååååååååå…dætta var visst et int’ligent spørsmål!” (fniser).

Thomas: “Jeg lover å ikke si det til NOEN!!” (Grei kar han der, gitt!)

 

Ny mobil blir det i alle fall!!

En med godt kamera…

…for DET må jo en blogger og videokursdeltager ha!!!

 

Dette er Thomas!

 

(Jeg spurte om jeg kunne legge ut bilde på bloggen min!)

 

Veldig trivelig og ekspeditt fyr, som takler troskyldige tuppelurer…

…som ikke er utstyrt med “sensurknapp” i hjernen!

 

 

Opplyst kjerring!

 

 

9 kommentarer
    1. Hahaha herrrlig og gratulerer med ny telefon 😀 Jeg pleier å ha med englebassene for de kan det der, jeg skjønner nix 🙂 Goood torsdagsklæm <3 <3

    2. Verre når de glemmer å fjerne “klistremerke” til alarmer..så går alarmen i en annen butikk en måned senere, og så iler de mot deg med kalde blikk og tror de har tatt en butikktyv på fersken. Og alle kundene i butikken stirrer også. Du føler deg supermistenkt selv om samvittigheten er ren.

    3. Hahaha 😀 Du er helt utrolig herlig altså ♥

      Sist jeg kjøpte mobiltelefon, var du med meg 😉 Det husker du nok, den desperate Eva som plutselig sto uten mobiltelefon, og som i desperasjon dro deg med på nærmeste utsalgssted like før stengetid 😀

      Det er rart hvordan mobiltelefonene har blitt så viktige for oss. Jeg bruker den jo veldig aktivt hver eneste dag, til alt annet enn å ringe med 😉 Telefonfunksjonen er liksom bare en artig bonus, jeg liker jo ikke å snakke i telefonen likevel. Det er de andre funksjonene som er viktige å ha 😉

      Gratulerer med ny telefon, den kommer godt med når du skal vlogge ♥

    4. he he ja dette gav meg en god latter til frokost,du er bare så uskjenert og herlige du :=) og gratulerer med ny mobil.Er ikke flink med slike dubeditter jeg heller ,så her maser jeg på sønn og mann om jeg står fast ved noe

    5. Dæsken, det va godt å vite 😀 Men veldig greit at den ikke fulgte, den lager jo et sabla leven hver gang du skulle gått innom El Kjøp 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg