Føle seg som en “Fikser”

 

Det er ikke noe trivelig når det blir “flo” i oppvaskkummen..

Når vannet begynner å stige opp fra sluket mens oppvaskmaskina går…

…blir det høy skulderføring…

 

Oversvømmelse er ekkelt…

særlig innendørs…

 

Kummen hadde ikke gått helt tett,

men det gikk mange minutter før vannet forsvant.

 

Slik var altså ståa her i går ettermiddag…

 

Jeg hadde en skvett “Mudin” i skapet…

Etter 30 minutter prøvde jeg å skylle etter med varmt vann…

Til ingen nytte…

 

Nå var gode råd dyre. Det var jo fredag kveld…

Jeg så for meg ei helg…

…der all tapping av vann måtte foregå på badet.

 

Men…man resignerer jo ikke uten videre…

 

Clas Ohlson neste…

Der var det tilbud: To flasker “Mudin” til 249,-

 

Før jeg la meg, helte jeg ca en halv liter i kummen.

Der fikk den godgjøre seg hele natta.

 

På morgenkvisten helte jeg kokende vann ned i avløpet…

Først bare tøt det opp grumsete vann…

Hjertet sank i brystet på meg…

 

Men…få minutter senere…

…kunne jeg juble!

 

Nå renner nemlig vannet unna som bare fy her…

…og jeg har ett problem mindre…

 

Ikke mere “flo” her i gården…

 

Jeg blir så lykkelig når jeg omsider klarer å fikse slikt på egenhånd…

 

Jeg er nemlig langt fra den mest “handy” personen jeg kjenner…

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg