Fjerning av Facebook-app

 

“Jeg har ikke tid” er noe jeg ofte bruker

som unnskyldning for å utsette…

…og skyve noe foran meg.

 

Men..

…det er et spørsmål om å prioritere

…i stedet for å prokastinere.

 

Jeg deltok på “Heksesirkel” med forfatter Ida Jackson igjen i går.

Hun oppfordret deltagerne til å fjerne minst en tidstyv-app fra telefonen.

 

For min del var jeg ikke i tvil om hvilken app

jeg burde kvitte meg med aller først:

 

 

Dette har vært en snarvei til scrolling…

 

Det er omtrent som å ha en opptint hvetebolle

liggende lett tilgjengelig på kjøkkenbenken…

 

Nå er appen fjernet fra min telefon.

Noe sier meg at jeg bør tenke meg godt om

før jeg re-installerer den…

 

Jeg kjente nemlig at det satt litt langt inne…

Derfor nølte jeg noen sekunder før jeg trykket på “avinnstaller”

 

Å kvitte seg med en “last” føles som en forsakelse.

 

Men…

…det kan ligge en stor gevinst i det.

 

 

 

11 kommentarer
    1. Ja den har jeg tenkt på mange ganger… men… jeg er ikke mye inne og skroller på FB – deler mine innlegg der og har en egen side der… men det meste går meg hus forbi. Jeg er på blogg et par ganger i løpet av døgnet… og ellers er det instagram som er MIN app liksom 🙂 Der jeg deler et bilde eller tre fra turene og litt som en miniblogg…
      Jeg har av og til tenkt om jeg skulle legge ned bloggen… men jeg liker å blogge og har jeg ikke tid så lar jeg det være.
      Bra når vi finner ut hva som stjeler tid og vi vil og kan gjøre noe med det 🙂

      Lag deg en fin dag i dag 🙂 klem

      1. Jeg har knapt delt noe som helst på FB det siste året, men det har blitt en del formålsløs scrolling. Jeg er med i noen grupper der, og får en del info via FB. Derfor har jeg ikke slettet kontoen min. Jeg har også vært inne på å legge ned bloggen, men så vet jeg at skrivelysten kommer tilbake. En dag gjør jeg det kanskje likevel, men da skal det være nøye overveid – ikke en brå, impulsiv avgjørelse. 🙂

    2. ja jeg er enig med deg der 😀
      Om jeg ikke vil blogge mer, lar jeg den sikkert sakte men sikkert bare leve sitt eget liv… uten innlegg fra min side. Jeg har ikke lyst å slette den 🙂

    3. Ja, når ting tar for mye tid, er det best å droppe ut litt. Jeg er sånn litt av og på, på fjesboka. Det er sjelden jeg scroller, og da får jeg ikke meg meg all verden, men det gjør ikke noe. Mange har kuttet det ut, men har fortsatt kontoen. Greit å bruke grupper og messenger da. Kos deg med friheten du føler 🙂

      1. Jeg tror jeg skal legge meg på din linje – ikke få med meg all verden…For det er virkelig ikke “All verden” mye av det som ligger ute der. Jeg får opp så mange avisartikler med påfølgende debatter (Les: Usaklige krangler med personangrep) i kommentarfeltene. Jeg har sikkert trykket på noe en eller annen gang, slik at det er årsaken til at det dukker opp…

    4. I dag har jeg ikke vært inne og scrollet på FB en eneste gang. Det føles ikke som noe stort “tap”. Det er kjekt å holde litt kontakt med folk i Messenger, men jeg bruker ikke det så mye lenger heller. “Snap” sender jeg bare sporadisk. Det er sjelden jeg tar initiativ til det, men det er hyggelig i ny og ne. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg