Feie for egen dør…JEG!? (Vrede-visa:”Hei, Din Dritt!”)

 

Jeg har aldri vært noen flittig Bibel-leser.

Trolig blir jeg det aldri heller.

Likevel er det enkelte bibelord jeg husker.

For eksempel dette:

“Hvorfor ser du splinten i din brors øye…

…men bjelken i ditt eget blir du ikke var?”

 

Det er så lett å dømme og kritisere andre.

Hva andre ikke burde gjøre…

Hva andre burde skamme seg over…

Og så “glemmer” jeg hva jeg sjøl gjør.

 

 

Det som skjer nå er ikke morsomt for noen.

Vi reagerer ulikt, men de aller fleste kjenner på at hverdagen er vesentlig forandret på en eller flere måter.

Jeg får ikke gjort så mye med den situasjonen som har oppstått, annet enn å følge de påbudene som myndighetene kommer med.

 

Men…

…jeg kan velge om jeg vil ta ut min frykt og frustrasjon på å være:

Skadefro overfor alle “Rikinger” som ikke lenger får beholde alle privilegiene de er vant til…

Sint på alle joggere…

…eller alle som ikke holder tilstrekkelig avstand til andre…

 

Kritisere myndighetene og alle andre udugelige som ikke gjør som jeg synes de burde…

eller…

…stort sett fokusere på å feie for min egen dør?

 

Men altså…så var det disse h……. joggerne, da…

Disse som kommer klampende, pustende og pesende…

…og sprer pest…

…i form av virusbefengte kroppsvæsker…

 

De fortjener vel et aldri så lite “Vrede-vers”…?

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg