Et speil av hvem jeg er

 

“Alt i mitt liv er et speil av hvem jeg er.

Akkurat som et speil reflekterer kroppen min,

reflekterer mine opplevelser alltid mine indre overbevisninger.

Jeg kan se på mine opplevelser og avgjøre hvordan mine overbevisninger er.

Hvis jeg ser på menneskene jeg har i livet mitt,

reflekterer de noen overbevisninger jeg har om meg sjøl.

 

Spiller jeg fortsatt opptaket av det snille barnet

som ble kritisert av foreldrene sine?

Hva er det i meg som bidrar til denne opplevelsen?”

 

Disse ordene er inspirert av Louise Hay.

Det er ikke et nøyaktig sitat fra videoene jeg har med henne,

men det er ganske nært opptil.

Derfor velger jeg å sette ordene i hermetegn;

bare for å være sikker på at det er innafor å bruke dem.

 

Når jeg synes livet mitt står i stampe, og at jeg ikke kommer noen vei,

så må jeg huske på dette:

Omgivelsene reflekterer noe i meg.

 

Når det kjennes ut som om jeg står fast i noe, må jeg spørre meg sjøl:

“Hva er det i meg som fører til dette?”

Skal jeg gjøre et forsøk på å være mer konstruktiv,

eller skal jeg bare fortsette å surmule,

klage og gjenta meg sjøl til det kjedsommelige?

 

Kanskje betyr det at jeg skal gå videre på ett eller annet vis?

Men…dersom jeg bare fortsetter å spille av

de samme gamle mønstrene mine,

vil jeg uansett fortsette å oppleve det samme.

 

Igjen og igjen …

 

…og igjen…

 

 

10 kommentarer
    1. Du er så klok du Kari <3 Endringer kan være vanskelige men man behøver ikke ta alle på en gang, en liten en og en til når man kjenner seg moden for det <3 Stor god klæm <3

    2. Kan være lurt å se ting med litt andre øyne innimellom ..og bytte ut noen vaner som en ser ikke “fungerer”..lett er det ikke , men verdt forsøket… Kult bilde 🙂

      1. Takk! Nei, enkelt er det ikke. Ofte så kan det være vondt å gi slipp på et mønster fordi det føles som om en har noen “fordeler” av det også…bare at de er færre enn ulempene ved å fortsette i samme sporet. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg