“Er dætta bussen tel Mysen…?”

Jeg befinner meg utenfor Oslo S.,

 på perrongen der det er “Buss for tog”.

Jeg: “Er dætta bussen tel Mysen?”

Bussjåføren nikker bekreftende….

Bussen starter nøyaktig i rett tid: Kl 12.31. Jeg skal av på Tomter.

 

Noen minutter før vi er ved Tomter, begynner jeg å ane uråd…

Bussen har nemlig ikke stoppet en eneste gang underveis…

.. og det er ingen tegn til at bussjåføren har tenkt å stoppe nå heller.

Det går i full fart nedover E18.

Kanskje det er på tide å “sondere terrenget”?

Jeg: (til medpassasjer) “Stopper itte dænna bussen i Tomter?” 

Medpassasjer: “Nei, første stopp er Knapstad” .

Jeg har aldri hørt om Knapstad før.

 

Mobilen blir tatt fram i en viss fart.

Jeg må ringe til venninna som står på Tomter stasjon og venter.

“Jeg har havnet på feil buss. Jeg må gå av i Knapstad!”   

 Venninne: “Du må i hvert fall ikke bli med helt til Mysen!!

Det er heldigvis bare noen kilometer mellom Tomter og Knapstad.

Ca 15 minutter senere møtes vi på Kiwi i Knapstad.

Meg: 

“Dætta er meg i et nøtteskal, bære så du vet det…” 

(Vi har ikke kjent hverandre så lenge.)

 

Hvordan jeg kunne unngå å se at det ikke var en Vy – buss jeg hadde satt meg på,

er jo helt utrolig…

 

Vi har kost oss skikkelig i dag. (Dette er vofsen venninna er barnevakt for.)

Her sover jeg i natt…Langt til skogs…Fredelig og godt…

 

 

8 kommentarer
    1. *hahaha*
      Det verste er at du faktisk har vært griseheldig! For normen er nemlig en gudjammerlig forsinkelse i tillegg!
      For future reference; Aldri, -jeg gjentar; ALDRI ta buss for lokaltog til Mysen!
      Vent heller de minuttene som måtte gjenstå til bussavgangen. Det er nemlig en bussavgang pr. time som går samme vei, som er lagt opp sånn at det blir en avgang pr. halvtime. Dette er nemlig busser så komfortable som en buss kan bli, som holder ruten, og ikke minst muliggjør det å komme seg av sånn noenlunde på rett plass! 😉

      1. Hadde jeg tatt “Vy-bussen” hadde jeg kunnet gå av på Tomter stasjon. Jeg var rett og slett skikkelig sløv…men det ble jo litt moro i etterkant. 🙂

    2. Synes det var rart at buss for tog gikk ved samme sted som “vanlige” bussene. Trodde bare til Kolbotn ar det var sånn som du beskriver. Nei, hvis man ikke er “lommekjent” med rutene utover er det best å spørre bussjåføren er min erfaring 😊Men de kan jo være rimelig sure 🙄Så bra du kom frem 😊

      1. Ja, jeg ble litt stresset før jeg skjønte at det i alle fall ikke ble så veldig lang omvei for den som skulle møte meg. Hadde jeg havnet i Mysen, hadde jeg måttet ta bussen tilbake til Tomter. 🙂

    3. Uff uff…. det er mye som kan bli feil når en er i farta! Men for et flott sted du har kommet til! Og vofsen er akkurat en sånn jeg ønsker meg…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg