“Endringar?” (Karidansen prøver seg som “EvaGrethe”!)

 

På 70-tallet var det ikke så store utvalget i Tv-kanaler her til lands.

På lørdagskvelden var det “Lørdagskveld med Erik Bye”…

…på Nrk…

 

…eller så var det kanskje “Hylands Hörna”, med den svenske Tv-legenden Lennart Hyland.

 

Eva Rydberg og Grete Kausland var fast inventar som duoen “EvaGrethe” i sistnevnte program.

De hadde som regel en sketsj eller to.

Disse sketsjene var “Høydaren” i programmet for min del!

Jeg var overbegeistret!

Begge hadde jo en ubetalelig mimikk.

 

Eva Rydberg spilte dessuten på sin skånske dialekt…

..for alt det den var verdt!

 

I dag husker jeg bare denne sketsjen:

(Originalen klarte jeg ikke å finne noe sted, så du får klare deg med denne “Originalen”…

…med en noe tvilsom svorsk-skånsk dialekt…)

 

 

 

 

“End-ringar”…

 

Dette er jo “Dasshumor dø Luxx”…

…men jeg syntes det var litt snert i den sketsjen uansett!

(JA, jeg er skikkelig barnslig når det gjelder humor…Jo dummere jo bedre, bare det ikke er veldig ondsinnet!)

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg