Endelig ser jeg alt så mye klarere!

 

Det føles godt…

Jeg må nemlig innrømme at jeg har følt meg litt i “tåkeheimen” ei stund.

 

At det er gråvær og høst har nok hatt en del å si…

…men det har nok handlet aller mest om…

 

…at jeg ikke har regulert brillestyrken på fire år!

Dessuten var brilleglassene nokså ripete.

 

For noen uker siden tok jeg synstest i Brumunddal.

Det var altså hele fire år siden sist.

 

Jeg har brukt den samme optikeren

siden jeg begynte med briller for åtte år siden.

Det finnes sikkert flinke fagfolk i Oslo også…

…men det blir litt som med tannlegen:

Jeg trenger tid på å opparbeide tillit til mennesker

som jeg på ett eller annet vis må slippe nokså tett innpå meg.

 

En sint forkjølelse stoppet meg sist jeg planla

å hente den nye brillen min.

Derfor var det ekstra stas å endelig få den!

 

Jeg har trodd at mobilskjermen har vært fettete.

(Noen ganger har den vært det også.)

Men…

…det har ikke hjulpet nevneverdig å rengjøre den.

 

Jeg fikk litt av en aha-opplevelse første gang jeg sjekket mobilen

etter at jeg hadde satt på meg den nye brillen.

 

klarsynt er det lenge siden jeg har følt meg! 

 

 

Jeg er veldig fornøyd med innfatningen!

Brillen sitter godt på.

Sjøl om den er klassisk og enkel,

har den “Det Lille Ekstra”!

 

Gamlebrillen har jeg lagt igjen i Brumunddal.

Den skal også få nye, tilpassede glass.

Når en har blitt så avhengig av briller som meg,

føles det nesten som krise om de blir ødelagt eller borte.

 

Dette var jammen godt å få ordnet!

 

 

2 kommentarer
    1. Gratulerer. Brillen var veldig fine og tillegg kledde du dem godt. Bra du fikk orden på det, jeg svimer rundt for tida med synsproblem, tror faktisk det holder på å gjøre meg slik smådeprimert. Synet er viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg