En trenger vel ikke værra så særriøs støtt, vel?

 

Da jeg flyttet til Oslo i fjor høst, havnet jeg på “Beste Vestkant”.

“Næmmen Kari, hva har du der å gjøre? Du passer jo’kke der!

Det var Frodithens spontane reaksjon da hun fikk vite hvor jeg hadde funnet leilighet.

 

Først ble jeg nærmest litt småsnurt…

Antydet hun kanskje at jeg ikke var et dannet og presentabelt menneske…?

At jeg kunne minne om en viss Eliza Doolittle, som ikke hadde vett på å oppføre seg blant sosieteten?

 

Vel…

Jeg hadde det helt ok på Vestkanten…

Det opplevdes som trygt, rolig, pent og pyntelig der jeg bodde…

 

Men…nå bor jeg på den andre siden av Akerselva…

…og jeg trives bedre her!

 

Det er liksom litt mer “Hårdagsli'” her. Litt mer fargerikt og sprudlende…

Litt mer hærta tå hørt…

Jevnt over mer “æilminn’li”…

…vil jeg vel kalle det!

 

Og…litt mindre stivt og seriøst…

Helt særriøst…

 

I dag tok Frodith og jeg noen “Så pene som vi bare kan”- bilder…

Litt modell igjen…

 

Innimellom blir det jo også noen “Behind The Scenes” – bilder..

Fikser litt på fasaden…

 

…men Frodithen knipser i ett kjør, så intet går ubemerket hen…

 

Når smilet begynner å bli for stivt, må man til med litt ansiktsgymnastikk…

Sånn…nå er jeg klar for å være “pen” igjen…

 

 

 

Og når man først er i det litt useriøse hjørnet…

…så går man ikke av veien for å stjæle litt:

(Hennes duo-bilder ble nemlig finere enn mine!)

 

 

6 kommentarer
    1. mulig det er klasseskille i Oslo ikke hvet jeg,men jeg hadde nok trivdes best der det var litt mer vanlige folk i gaten som ikke er så stive i kantene hi hi ,koslige bilder,dere er flinke på disse foto shotene deres

    2. En ting er nå hvorvidt jeg ville trivdes med ‘sosieteten’, men at sosieteten ville trives best uten meg er iallefall helt sikkert (haha)
      Stilige bilder, forresten 😀

    3. Smashing 😀 Det er jo på Østkanten det skjer, med de aller største utbygginger, vestkanten er kommet en smule i bakleksa…slik som jeg har skjønt det 🙂

    4. “Herta tå hørt ” vet jeg ikke hva er , men det er sikkertnoe fint…?
      Fine dere er med hatter på…:)
      Viktig å trives der man bor, uansett hva det er som “veier mest”.
      Jeg har endelig kommet hjem og kjenner det på meg hver dag hvor riktig og viktig det er at jeg bor akkutrat her.
      selvom…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg