En Slitsom Spammer…?

 

Av og til dukker det opp “spam” i kommentarfeltet her på bloggen…

Det er ikke alltid at jeg kjenner Lusa på Gangen!

 

Siste nytt i spamming er denne:

“Hei, hvordan går det? Brøt sammen med kjæresten min i går. Ønsker sex uten forpliktelse.
Rеdd for å bli blokkert. Ikke vil chatte her. Klikk på linken og skriv til meg der.”

(Har kopiert fra kommentarfeltet mitt UTEN linken)

 

Jeg stusset jo litt første gang jeg fikk denne “kommentaren”. Så tok nysgjerrigheten overhånd, og så klikket jeg på linken.

Heldigvis har jeg en beskyttelse på pcen som tydeligvis fungerer ganske godt:

“Jøss, vil du virkelig gå videre?” (eller noe i den duren) sto det plutselig på skjermen.

Da fant jeg det klokest å la være, gitt!

 

Av og til tenker jeg at jeg også kan oppleves som en slags “spammer” på grunn av blogg – innleggene mine.

Jeg deler jo de fleste av dem på Facebook.

Det går litt i perioder, men i det siste har jeg for det meste delt.

 

 

Av og til tenker jeg at jeg kanskje ikke bør dele så ofte…?

Folk kan jo gå lei av kjerringa som har så mye på hjertet?

 

Ja, selvfølgelig kan de det!

 

Men: Det ikke mitt ansvar.

Det er jo bare å la være å lese…

…eller sette på innstillinger så man slipper å få opp innlegg som ikke har et fnugg av interesse.

 

Så…

… jeg deler trøstig i vei!

 

 

 

 

 

 

 

 

17 kommentarer
    1. Haha, Sofie-spammeren har byttet navn til SharonEvans

      Blogg.no får trøbbel med å holde unna den der sexspammeren, så bloggerne bør vel slette innleggene selv.

    2. Jeg har fått samme under 1000 forskjellige navn. Er jo bare å slette, legge i papirkurven eller i spam. Jeg vet ikke hva som er lurest. Skulle vært greit å få varslet blogg.no. Skal prøve det jeg. Men foreløpig bare slettet den..:-) jeg tenker samme som deg med MIN spammin. Jeg er nok en spammer, men det får folk filtrere vekk selv 😀

      1. Ja, helt enig i det med filtrering. Jeg filtrerer jo vekk disse “kommentarene” også, men under akkurat DETTE innlegget var det bare fint å få den!;)

    3. Ha ha ha ha- første kommentaren på innlegget liksom!! Nå lo jeg høyt 😛

      Ellers syns jeg du skal dele alt på facebook slik at jeg får det med meg 😉

    4. Haha, litt typisk at du skulle få kommentaren igjen på dette innlegget. Jeg så at Frodith hadde fått akkurat den samme.

    5. Fått to kommentarer av samme “person” jeg..sletta med en gang.. Jeg føler også litt på Fb deling innimellom…men så vet jeg noen “følger” meg derfra også..så jeg deler så si alle innlegg der..som du sier frivillig å lese og kanskje prøve å tenke at noen syns det er hyggelig at noen “byr litt på seg sjøl” også.. God helg <3

      1. Ja, de kommentarene er det mange av for tida. Jeg tenker også at de som ikke vil lese enkelt kan filtrere bort innleggene mine. Derfor trenger ikke jeg ta ansvar for om noen opplever meg som “spammer”. 😉

    6. Jeg har slettet nå 5 ganger fra samme person, under forskjellige navn. På SAMME innlegget. Ser ut som det kommer ny hvis jeg sletter dem. Har sendt mail til blogg.support, så får vi se..

    7. Har sett den samme på flere språk også, så er ikke bare vi norske som får denne.
      Jeg deler også alt på facebook. Vi må jo få lov å spamme litt vi også, men vi ber ikke om noe uanstendig vi da 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg