En ryggsekk kan brukes til så mangt…

 

Jeg våkner av at “noen” romsterer…

“Å er det du driv me’?” roper jeg fra senga…

Ikke noe svar…

Jeg har en mistanke om hva “noen” driver med…

…for jeg hører at noe bæres opp trappa fra kjelleren (der jeg pleier å sove når jeg er på besøk).

 

Etter at jeg har stått opp og tatt meg en dusj, tusler jeg opp i første etasje.

Der sitter “noen” med en hardpakket ryggsekk foran seg.

“Noen” har svettedråper i panna…

“Har du pakket …..i sekken?”

“Jaaa, DET har je. Det vart itte plass i denna IKEA -påsån du hadde me’ deg!”

 

På toget innover til Oslo vekker jeg litt oppmerksomhet:

Jeg har nemlig med meg:

  • En middels stor koffert.
  • En liten og en stor ryggsekk…..PLUSS rumpetaske!

Da jeg rusler oppover fra Nationaltheateret…

…iført refleksvest…

…slepende på både kofferten, ryggsekken og alt det andre…

…priser jeg meg lykkelig over…

 

…at det jeg har i ryggsekken ikke SYNES!!

 

I så fall kunne jeg like gjerne ha skrevet : “Bygdeoriginal” i panna!

 

Hva tror DU jeg har i ryggsekken…?

 

Du skal snart får se!

 

“Noen” har pakket godt. Håndkleet er festet med sikkerhetsnåler…

Varmelakenet holdes på plass med belte…

 

Nå begynner du vel å ANE hva det er, tenker jeg!

 

 

Ganske riktig! Et ekte MINIJULETRE!!

Våt tørkerull rundt foten – så furua fra Øksna ikke skal tørste i hjel på turen til Oslo!

Her er ALT tenkt på…

(Og da mener jeg ALT!!)

Den stolte juletreeieren tar bilde … for å vise “noen” at furua har kommet vel i hus!

(Og står og trekker vann i vaskebalja!)

Nå har furua kommet seg på fote…(Juletrefoten er ei messingmugge fra bruktbutikk!)

 

“Noen” hadde også klart å pakke det runde, sammenleggbare bordet ned i sekken…

…slik at det vesle juletreet skulle slippe å stå helt nede på gulvet!

Nå venter treet bare på få på seg litt lys og pynt!

 

Så lurer du kanskje på hvem “NOEN” er?

 

Mora mi vel!

Nei…DETTE er jo ikke mora mi!

 

Men om du ser helt til venstre i bildet…

…så ser du ei som er i farta!

DET er Moder’n!

 

Det sitter langt inne hos meg å skaffe plastjuletre…

Vel kan de være fine å se på!  Ikke drysser de heller…

 

Men…

…plast er plast!

 

 

 

15 kommentarer
    1. Det var et fint lite tre ♥ Og du steller godt med det også 🙂
      Her i huset er plasten på plass. Beste juleinnvesteringen jeg har gjort 🙂 Allergivennlig så det holder, og da er denne kroppen fornøyd 😀
      Tre er tre enten det er ekte eller plast. Det er jo bare en juledekorasjon, og fordelen med plasten er at det kan brukes mange juler fremover, mens det ekte treet må dø. Det er jo ikke så miljøvennlig det heller egentlig.
      Uansett, viktig med en koselig jul, samme hvilket tre man har valgt ♥

      1. Ja, en må velge det en føler for.:) Er en allergisk mot vanlig juletre, så er plast et alternativ. Nei, et tre skal jo egentlig få vokse seg stort, men de råtner jo på rot til slutt hvis de blir eldgamle! 😉 Jeg tok tømmerdrift på skog som ikke var hogstmoden den gangen jeg hadde gard. Blant annet fordi det var enkelte områder der trærne begynte å råtne innvendig før de egentlig var hogstmodne.:)

    2. Så koselig med furu da! Her ble det plast som vanlig de siste årene.Gran tåler jeg ikke så godt.Edelgran går bra, men jeg kjøpte heller en dyrere plastgran som kan stå lenge. Joda, ekte er ekte, men det er veldig praktisk med plast. I kveld har jeg satt det opp i stua med lys på. Pyntes skal det gjøres en dag senere. Gleder meg.

    3. Det der var nok første gangen jeg har hørt, at noen har hatt med seg et ekte juletre i sekken…, men så kult da ;o)) Å så koselig å ha i leiligheten 🎄

    4. Så skjønt gjort av ho mor. Godt hun passer på så det ikke blir noe plasttre, for jeg er enig med deg, plast er plast. Jeg holder meg til edelgran. Og God Jul til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg