En porsjon peanøtter?

 

I dag fikk jeg lyst på dessert.

Det er da tross alt…

 

…mandag!

 

I og med at jeg har vært på tur i ei uke,

og hadde spist meg ut av kjøleskapet før jeg dro,

var det temmelig dårlig utvalg her.

 

Men…

…jeg hadde jo igjen en halv pose peanøtter i tursekken!

 

“En porsjon=30 gram” står det på baksida av posen.

30 gram peanøtter er neimen ikke mye…

 

Hvorfor skal peanøttprodusenten bestemme

hvor mye peanøtter jeg skal ha til dessert?

Det får da være grenser!

Vil de ikke selge mest mulig, da?

 

Jeg veide opp 20 gram til…

Skal man først ha dessert…

 

Dette ble i alle fall ikke fullt så knuslete!

 

Da porsjonen var spist opp, tømte jeg resten av posen.

Det var såpass lite igjen,

at det egentlig ikke var noe å spare på, syntes jeg!

 

Nå lurer du kanskje på hvordan dette samsvarer

med mitt “nytt og bedre liv”-prosjekt?

 

Det er ingen fare!

Så lenge jeg begrenser “dessert”- inntaket til et par ganger i uka,

så går det helt fint.

I tillegg spiser jeg jo knapt noe med sukker i.

Dessuten spiser jeg lite mjølmat.

 

Jeg er mer saltmons enn søtmons.

og peanøtter er myyyyye bedre enn f. eks potetgull!

 

5 kommentarer
    1. Såå enig. Potetgull er litt blææ… Skal zoome meg inn på sukkerfritt og mer melfritt her jeg også. Det er ferie og jeg skal nyte hvert sekund, så fokuset skal inntas med stoisk og meditativ ro. 😀

      1. En må starte med en viss motivasjon. Samtidig er det også viktig å komme i gang (hvis en virkelig vil) uten stadig å finne på nye unnskyldninger for å utsette.. Jeg har vært grådig “flink” til det siste, men nå har jeg i alle fall tatt tak i kosthold og trening. Jeg tror det har “kommet for å bli” denne gangen, sjøl om jeg ikke er helt konsekvent absolutt hver dag. Har jo nådd målet jeg satte meg vedrørende vektnedgang, så nå er det vedlikehold og fortsatt trening som gjelder. 🙂

        1. Så bra! Gratulerer med med å nå vektmålet. Jeg syns egentlig ikke det er så vanskelig å kutte hvitt sukker/hvitt mel, men må nok bygge opp energien for å få gjort noe med ei vekt ut av kontroll. Er for mye ‘sliten’. Har absolutt en jobb å gjøre med tanken på helse.

      1. For noen år siden hadde jeg en periode der jeg spiste en del Sørlandschips. Det gikk fort ei pakke når jeg var i farta. Nå er det lenge siden sist jeg kjøpte det, men peanøtter kjøper jeg ganske ofte. Dessuten mørk sjokolade md ekstra høyt kakaoinnhold. Ja, hvitt, raffinert sukker er vel noe av det aller verste. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg