En oppmuntrende melding i rett tid!

 

Det fikk jeg i går!

Når jeg vet at personen som sendte den meldinga…

…har hatt det nokså stritt en stund…

…ja, så varmet det ekstra mye!

 

Jeg har det stort sett bra om dagen.

Det gjelder bare å minne meg sjøl om det!

 

Og akkurat den meldinga var en viktig påminnelse.

Den kom i rett tid, og hjalp meg til å ta en avgjørelse. 

Det dreide seg ikke om noen stor avgjørelse.

Aller mest handlet det om å innse hva som er vesentlig

…og se helheten!

 

Noen ganger ser jeg ikke at jeg befinner meg i ei blomstereng.

Jeg ser nesten bare ugress i stedet.

Joda, ugresset må bort for at blomstene skal trives…

…men når ugresset først er borte, så er det best å “glemme” det.

Det er dødt…

…og det trenger ikke å få så mye mer oppmerksomhet!

 

Hvor mange ganger skal jeg erfare dette, før jeg fullt ut skjønner at jeg skal bruke minimalt av tid og krefter på mitt mentale ugress?

Det som var “stort og altopplukende”…

…blir plutselig bare en bagatell…

 

Repeat-knappen kan få hvile seg…

Jeg kan droppe spolinga…

Være her og nå og nyte synet av blomstene…

 

 

Jeg plantet i balkongkassa mi i går!

Da måtte jeg overvinne den intense høydeskrekken min!

Det gikk faktisk utrolig greit…

…da jeg først hadde bestemt meg!!

 

Dessuten hadde jeg en flott opplevelse i blomsterbutikken.

 

Jeg kom dit et kvarter før stengetid. Det var ingen andre kunder i butikken.

Betjeningen hadde begynt å rydde og vaske.

Likevel fikk jeg upåklagelig service av de to som var på jobb…

…både av hun som vasket og ryddet…

…og av han som smilte bredt bak disken!

 

Så får det ikke hjelpe at det gikk litt mer penger enn jeg opprinnelig hadde tenkt.

Det var verdt det!

Både fordi det var trivelig i butikken og fordi det ble fint i balkongkassa mi!

 

Det er så pent her jeg bor.

Ute-anlegget blir holdt i hevd, og det er mange fine balkongkasser her!

 

Det betyr mye for fellesskapet og trivselen!

 

10 kommentarer

Siste innlegg