En liten førjulsglede for en barnlig sjel…

 

For noen uker siden investerte jeg i et fire ukers “Kick-start”- kurs med oppstart 4. januar.

 

Det er ei dame som heter Mari Krogshus som er primus motor bak konseptet.

For den nette sum av kr 199,- får jeg mange gode tips.

Blant annet ei digital oppskriftsbok, treningsvideoer og noen live-sendinger på facebook.

 

Selvfølgelig er jo dette en måte å kapre fremtidige kunder på.

Det har jeg full forståelse for. 

Jeg valgte imidlertid bort det med å abonnere videre, for det var fullt mulig.

Så får jeg heller se om dette er noe som gir så god mersmak at jeg vil prøve mer av det etter hvert.

 

Hvor kommer førjulsgleden inn?

Jo, opplegget inkluderer også en aldri så liten, digital julekalender.

 

Fra 1. desember kunne jeg begynne å åpne luker!

 

Som seg hør og bør, skjuler det seg en liten overraskelse bak hver luke.

Slikt er stor stas, selv for et “barn” som har fylt 57!

 

 

Slik ser det ut når jeg skal åpne dagens luke!

 

Først en liten videosnutt med bilde av dagens tema.

Under denne finner jeg tekst i form av oppskrifter eller nyttige tips.

 

Noen dager er det ei oppskrift på litt sunnere godteri.

Andre dager ei matoppskrift, en treningsvideo…

…eller rett og slett tips til hvordan en kan tenke, og hva en kan gjøre, for å nå realistiske mål.

 

Dette handler altså ikke bare om vekt og sunn mat.

Det er mye psykologi i det også:

Et eksempel på hvordan en kan velge å slå seg sjøl i hodet…

eller la være å dømme seg sjøl de gangene en har vært i “Snokle-modus”.

 

I tillegg oppleves det faktisk som litt “sosialt”…

…og det merker jeg virkelig at jeg trenger nå!

Sjøl om jeg takler denne pandemi-situasjonen rimelig greit…

…så kjenner jeg innimellom på at jeg føler meg ganske isolert.

Dagene blir fort nokså like.

Da er det så fint å få litt ekstra “input” på ett eller annet vis! 

 

 

Jeg synes opplegget er kreativt og flott laget.

Uansett så opplever jeg allerede at jeg har fått mye for pengene!

 

I går lagde jeg “Rare Rundstykker” (Mitt navn på dem.)

 

Oppskrifta sto i julekalenderen.

Jeg spiste to i går. De ser jo litt rare ut, men de var gode med gulost på!

 

Oppskrifta er enkel:

 

Sett ovnen på 200 grader. (Helst varmluft.)

 

Bland følgende i en bolle:

 

250 g havregryn

250 g cottage cheese

2 store eller 3 små egg

2 ts bakepulver.

1 lita ts salt

 

Bland alt til en jevn deig ved hjelp av stavmikser.

(Du trenger nok en som er litt kraftig.)

 

Del deigen i 8-10 emner og form dem til rundstykker.

Sett plata midt i ovnen.

Stekes i 15-20 minutter.

 

 

Rundstykkene er jo glutenfrie, dersom en velger glutenfri havregryn.

De er vel også noenlunde innafor om man sverger til lavkarbo-kosthold.

 

Et strengt lavkarbo-kosthold er ikke noe for meg.

Jeg merker imidlertid at jeg har det bedre dersom jeg unngår raffinert sukker, siktet hvete og enkelte andre typer raske karbohydrater i hverdagen.

 

(Innlegget er ikke sponset!)

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg