“Elden” – og litt Myrsnipe-snakk

 

Om et par uker skal jeg til Røros for å se musikkteateret “Elden”.

Det er noe jeg virkelig ser fram til!

 

I går fikk jeg epost med informasjon om hvordan jeg skal “oppføre meg”.

 

Smittevern står tydeligvis i høysetet under forestillinga.

Det er betryggende!

 

Sjøl om det er et utendørs teater, er det redusert antall plasser.

Alle blir bedt om å bruke munnbind når de skal bevege seg rundt.

Jeg har også fått forklaring på

hvordan jeg skal komme meg til og fra plassen min.

Da gjelder det å gjøre leksa si i forkant!

 

Og er det tid for Myrsnipe-snakket:

 

Mye av grunnen til at jeg drar dit,

er at dattera mi har fått jobb som “inspisient” under forestillinga.

 

(Inspisienten fungerer som bindeleddet mellom regissøren og skuespillerne.

Det lærte jeg etter at Ellen hadde begynt å jobbe ved Trøndelag Teater.

Før det hadde jeg ikke peiling på hva en inspisient var!)

 

Ellen har fått ganske bred erfaring.

I tillegg til at hun har hatt vikarstilling som inspisient ved Trøndelag Teater,

har hun vært innleid som inspisient under Birkebeiner-spelet.

 

Jeg syntes det var skikkelig moro at hun også

fikk jobben som inspisient under “Elden”.

I fjor ble dessverre forestillinga avlyst på grunn av Corona,

men i år fikk hun altså muligheten på nytt.

(Ja, nå går Myrsnipa nesten amok!)

 

 

Dette bildet er to-tre år gammelt.

(Jeg har delt det på bloggen før, så jeg vet det er greit!)

 

Det ble tatt kort tid etter at Frøkna ga bort håret sitt

slik at noen som ikke var så heldige å ha hår,

skulle få parykk med ekte hår i.

 

Hun har spart til langt hår igjen,

men er visst ikke fremmed for å gjøre det samme en gang til…

Jeg må tilstå at jeg hadde kviet meg veldig for å gjøre det.

Håret mitt er imidlertid såpass tynt,

at jeg tror at det uansett ikke hadde egnet seg! 😉

(Bare en aldri så liten Myrsnipe-digresjon…)

 

Nå er nok Snuppa installert på Røros, og i full gang med forberedelser.

Flere i slekta skal sjølsagt av gårde for å se på.

 

Jeg rådførte meg med “inspisienten”

om hvor de beste plassene var før jeg bestilte billett,

så dette skal bli bra! 

 

Sist jeg var på Røros var jeg vel i tenårene,

men jeg har flere søskenbarn der oppe.

Derfor blir det nok en kombinert Teater + “Hilse på slekta”-tur!

 

De siste dagene har jeg hørt på musikken fra “Elden” på Spotify.

 

Anbefales!!

 

Dette klippet gir kanskje ikke så godt inntrykk,

men det er mange bra låter.

 

Dessuten er det gode sangere!

 

 

6 kommentarer
    1. Det er så fint å være myrsnipe, man skal være det. Er så det så fint du deler. En flott jente. Og det blir nok en flott opplevelse. Artig det blir forestilling i år. Og ikke mint, at hun får jobbe med slikt :). <3

    2. Så koselig det blir! 🙂 Skjønner hvorfor du gleder deg, og at du er stolt. Flott jente datteren din, og høres ut til å ha fin innstilling til litt forskjellig. 🙂

    3. Jeg har aldri vært på Røros, så i år skal jeg ta en overnatting der på ferieturen min i august. Det ser jo så fint ut på bilder.

      1. Ja, det er veldig fint der. Det har lett for å være kjølig, men det er mye “gammel kulturarv” der. Jeg gleder meg veldig! Kanskje vi blir der samtidig.😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg