Du var vel litt Redd du også, Raymond…?

 

Vi fikk vaksine samme dag du og jeg, Raymond.

 

Du smilte og lo.

“Detta er så flott”, sa du.

 

Men du lurte ikke meg…

 

Du lo nemlig litt for høyt.

Du pratet litt for hektisk.

Du var litt for tøff i trynet til at jeg trodde på…

…at du syntes dette var “A Piece of Cake”.

 

Tenkte du også 

at den sprøytespissen så veldig lang ut?

 

Det ser nesten ut som om de som vaksinerer

tror det er dartspill de driver med.

 

De sikter seg liksom inn, tar sats…

…og nærmest slynger sprøytespissen mot målet.

 

“Yess, enda en innertier!”

 

 

Fikk du også vondt i armen?

 

Jeg klarte nesten ikke legge fra meg

novellesamlinga til Marie Aubert på nattbordet

den første kvelden;

enda boka er både lita og lett.

(Og da mener jeg “Legge fra meg” i ordets rette forstand!)

 

øm var skuldra mi

 

Nå er det fem uker til neste gang vi skal til pers da, Raymond.

Har du begynt å grue deg litt også…?

 

Vaksinedikt:

Je høldt på å stikke,

men det var ho som stakk

før je rakk

… å få støkki…

 

Vaksinevers:

 

 

 

3 kommentarer
    1. 😀 !!

      Hehhehe joda jeg hadde også vondt i armen mange dager etter “stikket” 😀 Håper stikk nr 2 ikke merkes en gang 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg