“Du må vise mer av det fine smilet ditt!”

 

Når jeg tar opp video…

tror jeg at jeg ser ganske blid ut…

Men…

…når jeg ser opptaket, så synes jeg at jeg virker streng!

Det er ofte ei stram, bekymret rynke mellom brynene…

 

Det handler nok om at jeg er konsentrert…

…og opptatt av å få fram budskapet.

 

Akkurat det med at jeg er for alvorlig, er noe som går igjen blant tilbakemeldingene jeg får av de andre i videogruppa:

“Vis mer av det fine smilet ditt!”

 

Det er neimen ikke så lett, altså…

både å være konsentrert og blid!

 

I min grønne ungdom, var det en gutt som sa følgende til meg:

“Du er så utrolig søt når du smiler…”

Jeg ble sjølsagt både smigret og glad!

 

Men…

…så kom fortsettelsen:

“…derfor er det så synd at du ikke gjør det litt oftere…”

 

Det var et kompliment med en viss bismak…

…men uansett, så var det jo et kompliment!

Stram Snurpetrut 1…

Snurpetrut 2 –  på selfien som Frodithen tok i går…

(Har antagelig hele munnen full av Chiapudding!)

 

 

Da faren min fikk se brudebildene av seg og mor for første gang, sa han følgende:

“Truten min ser ut som ei oppsnurpe’ høn’ræv!”

Det var en god beskrivelse av fenomenet! 

Hvis du har foretatt en nærgående studie av bakparten til ei høne , så skjønner du poenget!

 

Litt reservert, ja…men i alle fall et smil!

 

Når jeg ser gjennom bildene mine, så er det ikke mange jeg smiler ordentlig på!

 

Jeg har faktisk ganske lett for både å smile og le i “Virkeligheten” tror jeg…

…men jeg har også en slags “strenghet” i meg, som jeg trenger å jobbe med!

 

Litt mye trut og tenner…

…et gammelt kompleks hos meg!

(Men i kveldslyset innendørs glattes rynkene ut!)

 

For å få til å bli i godt humør når jeg tar selfie…

…synger jeg sanger med “Tulletekst”:

“Diddlidaliadutten- tuddlitittentatten- ravliruvliravlirei…”

 

Til slutt synes jeg det blir så dumt at jeg må småflire litt…

…og så knipser jeg!!

 

Kanskje jeg må begynne å synge tullesanger…

…før jeg tar opp video???

 

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Det første jeg tenkte, var at ingen ville gitt en slik tilbakemelding til en mann: Du må smile mer…
      Sååååååå, slapp av og vær deg, du!

      1. Takk! Jeg synes jo det er mye triveligere med et smil enn med ei stram maske…Og – når man skal formidle et budskap på en video så er det mye triveligere for seerne å se et blidt fjes. Det er jo ikke i alle sammenhenger det passer å smile, men NÅR det gjør det så er det viktig å huske på det. Hvis jeg så en video av en mann, og han skulle formidle noe om et produkt han ville selge…så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å si det til ham hvis jeg syntes han virket veldig alvorlig. Vi kvinner må passe oss litt for å bli altfor på vakt vedrørende dette med : “Ingen sier slikt til en mann”. Jo – det ER en del skjevheter mellom kjønnene, og kvinner HAR vært undertrykt, men vi må ikke la oss krenke av alt mulig heller.

    2. Huff, ja det kan være problematisk med smil. Jeg kan ikke le uten at øya forsvinner i noen streker, men sånn er det bare. Like greit å bare være som man er tenker jeg 🙂

    3. Du stråler når du smiler, vet du det? Har ikke sett det før det siste smilebildet ditt, tilogmed øynene smiler <3 Synes det er tid for begge deler, at man er alvorlig også men å smile og le er veldig godt for hele kroppen og sinnet og alt, tilogmed de folka som befinner seg rundt liksom 😀 Stor god klæm <3

    4. Du har fine smilehull uansett munn 🙂 Og le gjør du jo masse. Jeg tror bildene blir litt mer alvorlige fordi du kanskje tenker på navnet på siden din? 🙂 Klem

    5. Du har et flott smil, kari, men du er flott uansett! Og ikke alltid er det behov for smil heller 😀 Men slik jeg kjenner det, så er det et smil rundt unnen alltid 😀 Forresten; jeg kommer til Oslo første helgen i mai men har ikke helt fått planlagt dagene ennå 🙂 klem

    6. Smil og smil…. jaja, ikke alltid det funker da…. og på selfier blir jeg bare håpløs… ifølge prinsessa så er det INGEN voksne som ser normale ut på selfier… WHAT lissom….. 🙂

    7. Det har jeg i grunn ikke tenkt så mye over, at du ikke smiler, for jeg syns du smiler ofte jeg. Men, så har jeg sett flest bilder da, og ikke fullt så mange videoer. Uansett er det greit å variere uttrykkene litt da, så man trenger jo ikke ha det bredeste smilet hver gang heller 😀 Et flott smil har du i alle fall <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg