“Du MÅ bare gå inn på den doen, Kari!”

 

Det er ikke ofte jeg opplever å bli oppfordret til å gå inn på en do.

Som regel går jeg aldeles frivillig…

Men…

…nå var ikke dette en hvilken som helst do…

Det var en høyst særpreget og dekorativ en…

…om det går an å bruke et sånt ord om en do…?

 

Den befant seg innenfor denne døra…

 

Å besøke kaféen “Arv” (Kaffe og Retro) på Grønland

var en del av “ekspedisjonen” som Ekspedisjonsleder Frodith

inviterte meg til å bli med på i dag.

 

Dette var virkelig et spesielt sted…

Se så fine speil…

 

De var til salgs. Jeg likte særlig godt det lengst til høyre.

Noen handel ble det ikke, men moro å se…

 

Hvis du vokste opp på 60-70 – tallet, så husker du kanskje dette serviset?

 

Her har jeg kommet meg inn på doen…

Jeg har aldri sett en tilsvarende dorullholder før…

 

Vil du se flere bilder fra doen, og dagens ekspedisjon, kan du klikke HER.

 

Også uteområdet var ganske spesielt:

Et luftig “tak” over utebordene…

 

Tuntreet hadde også fått retro-look…

 

Dette var virkelig et særpreget sted.

Vaflene de serverer skal visstnok være “Byen Beste”,

men vi kjøpte bare kaffe denne gangen.

 

Det var veldig fullt både ute og inne der i dag.

De to som jobbet der hadde hendene fulle med alle bestillingene…

Like fullt var de blide og vennlige!

De gjorde sitt beste for at gjestene skulle føle seg velkomne!

 

For min del var doen, og all den spenstige dekoren, verdt hele kafébesøket!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg