“Du kan få gå bak Ryggen min mens du holder deg i Rekkverket!”

 

Det var Frodithen som kom med det generøse tilbudet…

Hun vet jo at jeg er litt engstelig for store høyder.

Så hun prøvde liksom å lette litt på trykket før “avgang”.

 

To Tuppelurer klare for Topptur!

 

Kjolene er byttet ut med treningstøy i anledning dagens store begivenhet!

 

Det var første gang jeg hadde på meg sokker etter at jeg flyttet.

Jeg romsterte og lette før jeg husket hvor jeg hadde gjort av sokkene mine.

Å gå sokkeløs i joggesko når man skal på topptur, det er nemlig ikke særlig smart!

 

Klar for oppstigning!

 

Rett før vi begynte å klatre, måtte det tas “Før-bilde” av bakparten:

Vi var jo overbevist om at toppturen ville gjøre underverker for rumpemuskulaturen!

Den brutale sannhet…

…om sigent seteparti og slapt sideflesk…

 

Men:

Skal man kunne dokumentere virkningen av en tøff treningsøkt, må man jo vise et “Før-bilde”!

 

 

Nå går det bare en vei…

…oppover!!!

Vi har gjort klart for den første rasten – med appelsin og kvikklunsj!!

 

 

Så inderlig vel fortjent!!!

På toppen!

Legg merke til at jeg har fått Tigh-gap! Riktignok ikke veldig stort, men uansett.

Går du inn på bloggen til Frodith, får du vite mer om hvordan du kan få skikkelig Tigh-gap!

 

Så var det tid for ytterligere dokumentasjon av treningseffekten:

Frodithen: “Kom igjen! Nå må du stramme rumpemuskulaturen, da!”

Karidansen: “Je har alt gjort det!!!”  

 

 

Ytterligere feiring med smoothie og nøtteblanding før nedstigningen!

 

Det gikk bra å komme seg ned igjen, til tross for høydeskrekk!

Trappa hadde jo flere “avsatser” slik at det ikke virket så bratt.

Litt ekkelt var det å se rett ned under metall-trinnene, men ikke verre enn at jeg klarte meg helt fint!

 

Vi fikk en liten anelse om at ikke alle de andre som var på topptur i trappa…

…syntes toppturen vår var like morsom som vi syntes…

 

Vi fikk nemlig noen ganske forargede blikk fra “særriøse, topptrente toppbestigere”

(som jogget opp og ned) da vi tok oss en kombinert rast og fotoshoot midtveis under oppstigningen!

 

Frodithen og jeg er imidlertid enige om…

…at de musklene det er aller viktigst å få trent…

…er…

 

 

 

…lattermusklene!

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. 😀 😀 Tigh-gap og greier! Stilig! Den der vil jeg gå når jeg kommer til Oslo igjen. Kunne i hvert fall se at dere hadde en super topp-tur 🙂

    2. Kjempeherlig 😀 Nå må dere kontakte turistforreninga og få registrert toppturen 😀 Man trenger ikke farte land og strand rundt når toppene ligger i nabolaget 😀 Takk for titten,, og flotte bilder og trente muskler 😀

    3. Det er så sant, så sant. Lattermusklene er kjempeviktig. Ellers imponerte stilen, dere var så «samkledde». Farger som gikk igjen i antrekkene. Tilfeldig eller avtalt?
      Men i alle dager, hvor er den trappen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg