“Dører til ditt indre”

 

Boka med denne tittelen kjøpte jeg for en del år siden. Jeg fant mye trøst i den, fordi jeg hadde veldig mye uro i meg på den tida.

 

Det har gått lang tid siden sist jeg leste i den. Boka har uansett stått i ei bokhylle der jeg, til enhver tid, har bodd. Jeg har faktisk flyttet fire ganger i løpet av de siste fire åra! 

 

 

Det er en tekst for hver av årets 365 dager.

(Skuddårsdagen er faktisk også med, så det er 366!)

 

Her er dagens tekst:

 

I forordet til boka står det blant annet:

“De vakre ordene fra Eileens stille, indre stemme bruker ofte en kristen eller bibelsk språkdrakt som kan virke fremmed for enkelte. Hennes gudsbegrep går imidlertid langt videre enn det som gjerne forfektes av Kirken. Eileens inspirasjon er den guddommelige kjernen som finnes i oss alle. Når stemmen sier “Jeg”, kan leseren dermed velge å oppleve budskapet fra sin egen indre kilde.”

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg