Dikt: Fruentimmer me’ Fyrverkerifobi…

 

Je satt her alene…

…en mørk Nyttårskvell.

Klokka litt over ell’ve…

…så kom det et SMELL!

Je hytte’ med nævan og skrek:

“BLÆDDI HELL!”

 

Så fann’ je fram dyne og pute og stell;

…på gang’gølve’ kunne je kose meg lell!

 

Når man er fly forbannet på fulle, feststemte folk og fyrverkeri…

(fordi man egentlig er REDD)

…så kan man “avlede” seg sjøl ved f. eks å sende melding til noen om hvordan ståa er!

Det gjorde i hvert fall jeg!

 

Jeg liker å feire nyttårskveld der det er hunder som er redde (men tillitsfulle). Da kan jeg sitte inne med den forskremte firbente og leke “Helt” og Mor Teresa på en gang… Da glemmer jeg til dels min egen frykt.

Champagnekorker har jeg også fobi mot. Så fort flaska kommer fram, “må jeg på do”. Så blir jeg der til jeg er rimelig sikker på at en eller annen tullebukk er ferdig med å åpne den h…….flaska!

 

Vi har alle vårt…

 

 

 

 

 

# fyrverkeri   #champagne  #fobi

18 kommentarer
    1. Humrer litt for meg selv her Kari. Du får virkelig satt ord på ting du. Ikke det at jeg synes det er morro at du er redd den fyrverkeri skiten, men måten du fortelle det på. God klem

    2. Flott nyttårspoesi ! Jeg er ikke så redd raketter..men liker ikke å være rett under der det fyres av..og jeg kan skvette av et smell jeg ikke er forberedt på.. Gode ønsker til deg for det nye året <3

    3. Raketter er noe herk, helt enig med deg <3 Nå er heldigvis det helt nye året i gang og jammen skal det blir mye fint inni det, masse farger og sjokoladbamser og kuler 😀 God klæm <3

    4. Du steike være, kor du kan besvære, den heftige, kraftfulle atmosfære. 😀 Skjønner deg så veldig godt 🙂 Takk for at du deler det på denne herlige måten 🙂

    5. Som byjente nytter det ikke å være redd for sånne smell som raketter og champagnekorker gir, så det har jeg sluttet med for lenge siden 😉 Har nok aldri vært redd for det heller. Men har respekt. Det er viktig. Det er ikke jeg som går og fyrer opp de der greiene der. Jeg holder meg på avstand og nyter fargeprakten 🙂

      Skjønner frykten, for det er slett ikke harmløse greier om det kommer i hendene på fulle folk eller andre som ikke er helt gode.

    6. Hihihi… så herlig… ikke morsomt å ikke like raketter altså, for det er noe herk…… men den champis-korken… vel…. klemmer til deg <3

    7. Jeg har ikke fått opp innleggene dine noe sted jeg. Verken på Bloglovin eller på blogg.no. Trodde ikke du hadde lagt ut siden….ja enda lenger siden. Men her var det jo . Ikke helt fornøyd med dette med bloglovin etc…Ja, du holdt gangfest du, mens de andre herjet. Håper du slipper særlig annen festing i huset der, det er så kjedelig med sånt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg