DETTE er også Oslo!

 

For ei som alltid har trodd hun har vært “Et Typisk Bygdemenneske”, er det fort gjort å tenke at Oslo = trange gater, mye trafikk, skrål og støy…

Det er jo DET også…

 

Men…en skal ikke så langt utenfor gryta før det blir adskillig mer landlig og rolig…

 

 

Til og med  gamle FURUTRÆR… (Nesten som heme i Østerdar’n)

Kvilsten og…

 

Liljekonvallen har begynt å blomstre…

 

 

Jeg var på besøk hos Den Yngste Nissekusinen 1. mai. Da gikk vi en laaaang tur. Det var da disse bildene ble tatt.

 

Jeg fikk lov til å ta en “Selfie” av oss, og har tillatelse til å legge den ut på bloggen…

Ser du familielikhet mellom meg og nissekusinen?

 

Nå er jeg litt “rampete”, i og med at jeg bruker stort format på bildene, men jeg blir vel tilgitt får jeg håpe…

 

Nissekusinene er ikke så veldig oppmerksomhets-sugne…

…verken i sosiale medier eller i andre settinger…

…men bloggen min er ikke farlig vel…?

 

(Eller jo, kanskje litt..?)

 

Forresten fikk jeg nylig en liten kommentar fra mannen til den eldste Nissekusinen min:

“Vi må’kke gjøra no’ rart, for da havner vi vel på bloggen til Kari!”

(Det ble sagt med glimt i øyet og et lite glis…)

 

 

Dette er “familiebilde” av familien til Den Yngste Nissekusinen.

 

Det er signert den ene sønnen hennes. Jeg ser TYDELIG hvem som er hvem her, så at han har talent for tegning er et ingen tvil om!

(Har fått lov til å publisere!)

 

Hvis du lurer på hvorfor jeg kaller kusinene mine for “Nissekusiner”, så er det IKKE fordi de er spesielt “Nissete og sidræve'”. Heller ikke fordi de har noen nisser til menn! Det er rett og slett fordi de har så imponerende mange julenisser i alle former og fasonger! Dessuten like både Nissekusinene og jeg tv- julekalenderen: “Amalies Jul!”

Men: MINE Nissekusiner er på langt nær like trollete og uskikkelige som Nissekusinen i julekalenderen. 

 

Kanskje det er Karidansen som er den mest uskikkelige Nissekusinen…?

 

 

6 kommentarer
    1. Fint å kunne ta turen til litt mer landlig bystrøk også. Det er jo det som er fint med Oslo, det har litt av alt 🙂
      Koselig å ha familie du kan holde kontakt med ♥

    2. Fine bilder. Byen er nok ikke bare trange gater, asfalt, skitt og støv. De fleste byer har noe grønt i seg eller rundt. Jeg synes det er herlig at du omtaler kusinene som nissekusiner og jeg satt og lurte på hvorfor…helt til jeg kom lenger ned i innlegget. Nisser har noe helt eget ved seg, de er både snille og rampete på en god måte 🙂

    3. Fint å ha mulighet for både byliv og natur i nærheten 🙂 Kan se litt likhet ja… Ikke alle vill på blogg nei..men tenker noen syns det er litt gøy også..men spørre må man før man legger ut.. 🙂 Dyktig tegner ser det ut til.. Og du var sporty og fin på bildene <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg