“Det er sikkert ho som har rætt!”

 

I kveld skulle jeg fylle ut et skjema i samarbeid med ei venninne.

Hun bor på en helt annen kant av landet.

Nå har jo teknologien kommet såpass langt,

at man kan fylle ut et skjema,

scanne og sende i hytt og vær.

 

Hun hadde fylt ut sin del, og sendt det til meg pr. epost.

Da jeg skulle fylle inn datoen på min del,

stusset jeg litt over at hun hadde skrevet den 27.07.

Jeg hadde jo gått rundt og trodd at det var den 26. juli i dag?

 

Så konkluderte jeg ganske raskt med at det temmelig sikkert

var jeg som hadde surret.

Ut i fra det jeg har erfart, var det i alle fall mest nærliggende å tro det…

Hun er, jevnt over, nemlig adskillig mer

strukturert og ryddig av seg enn meg.

 

 

Derfor tok jeg meg ikke bryet med å sjekke saken nærmere,

sjøl om det bare hadde handlet om

å ta en kikk på mobilen eller pcen…

 

Vel… har jeg registrert hvilken dag det faktisk er i dag…

I alle fall i følge det som står nederst til høyre på pc-skjermen her!

 

Det er ikke første gangen jeg ligger litt foran meg sjøl…

Moralen er:

“Lytt til din indre stemme.

Sjekk hvis du er i tvil.

Ikke ta for gitt at andre vet bedre enn deg.”

(Selvfølgelig skal man også være ydmyk

i forhold til det faktum at man av og til er den som tar feil!)

 

Uansett har det ikke så stor betydning

hvilken dato det står på det skjemaet!

 

Det viktigste er at vi skrev det samme!

 

8 kommentarer
    1. Slett ikke uvanlig det der 😀 Litt godt i ettertid å finne ut at man tenkte rett, så blir det litt ergerlig at man ikke gjorde noe med det. Men så ender det med som du sier… det betyr jo sjelden så veldig mye 😀

      1. Ja, det har ofte hendt at jeg ikke har stolt på meg sjøl, og at konsekvensene av det har blitt mer alvorlige enn i dette tilfellet. Andre ganger har jeg vært skråsikker på at jeg har hatt rett, UTEN å ha hatt det! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg