Det er noe eget med peisvarme…

 

Når kveldene er mørke og regnvåte, er det tid for levende lys og fyr på peisen.

Nå er jeg jo så heldig at jeg har muligheten til å fyre med ved.

I den forrige leiligheten var det panelovner som var den eneste kilden til varme. 

 

Det er alltid spennende å prøve noe for første gang!

Jeg har litt løpsk fantasi når jeg skal prøve ut noe som jeg er usikker på.

Tenk om…?

 

Det er jo ikke noe stas om hele blokka må evakueres på grunn av ukontrollert røykutvikling…

…fordi ei nyinnflyttet kjerring har fyrt opp i peisen sin?

 

Man vet jo aldri…

 

I kveld kom den ene nissekusinen min på besøk.

Da vi hadde spist middag, ble vi enige om at det hadde vært kos med peisvarme “attåt kaffen”.

 

I en sådan stund er det jo godt å være to…

…i tilfelle ting skulle komme litt ut av kontroll.

 

Den spede begynnelse…

 

Planen var å få flisene til å brenne før vi la på kubbene.

 

Nissekusinen er klar for å tenne på…

 

Kos…

 

Vi strevde litt…

Jeg skal skaffe meg en peispuster og noen opptennings-briketter, for jammen gikk det med en del avispapir før det ble ordentlig fart på det…

 

Nå har jeg i alle fall sett hvordan det fungerer.

Det frister til gjentagelse!

 

6 kommentarer
    1. Det er så koselig med ildsted. Blir en annen lunhet i varmen og i rommet. Tennbrikker er uunnværlige. Ønsker deg mange gode, varme stunder utover :).

    2. Så bra dere fikk fres i peisen (og at ingenting av det som skjedde i fantasien din ble noe av). Det ble trivelig, tenker jeg.
      Jeg vil også bo i leilighet med peis. Det er så koselig, og en helt annen varme..
      God fredagskveld og helg, Kari 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg