Den Todelte Damen

 

 

Del 1

 

Damen er glad for at hun har en jobb å gå til.

Hun bor i en hyggelig leilighet.

Hun har begynt på skrivekurs. 

Det er veldig lærerikt og inspirerende!

Hun gleder seg til å starte dagen med friskriving. 

Hun kan kommunisere med folk på nettet. 

Telefon og internett er tingen!

 

Hun skal takle dette, om det så blir slik i et helt år til!

 

No problem!!

 

Del 2

 

Damen kjenner på en nærmest konstant knute i mellomgulvet. 

Hun har stadig vondt i hodet.

Plutselig begynner hjertet å galoppere. 

Innimellom suser det i ørene…

Hun legger seg ofte klokka 22,

og sover som regel mellom klokka 2300 og 0700. 

Likevel føler hun seg nokså trøtt og energiløs.

 

Hun tar seg i å studere vaksine-oversikten hver dag.

Til og med den nøkterne modellen tilsier 

at de fleste vil kunne få tilbud om vaksine i løpet av sommeren.

Den antatt “skumleste” vaksinen er satt på pause,

og flere nye vaksiner er underveis.

 

Kanskje er det et lys i tunnelen…?

 

En morgen begynner tårene å renne

uten at hun forstår hvorfor.

Hun har lyst til å hyle:

“Je er så dritt lei tå alt!”

 

Men…

hun er da ikke lei seg?? 

Hun takler da dette helt fint!? 

Visst gjør hun det!!

Hun liker jo godt å være mye alene!

 

Hun har faktisk ingenting å klage over.

Hun vet at mange har det så utrolig

mye verre enn henne!

 

 

Noen dager er det bare slik…

…at det ikke er så enkelt å holde motet oppe.

 

Noen dager er det litt ekstra tungt.

Det er helt greit å tillate seg å være lei seg,

(en liten stund),

sjøl om en vet at en har det bra.

(i alle fall etter forholdene).

 

Todelte damer blir forresten ekstra oppfinnsomme

“I disse tider”!

Det er en liten glede i det å finne løsninger…

… på det man faktisk har en råd med!

 

Når skolissene er i ferd med å gå helt i oppløsning…

 

…og skobutikkene er stengt med gitter… 

 

Når man blir møtt med skilt der det står:

 

 “Beklager, vi holder stengt!…” 

 

…så må man lete etter 

andre løsninger.

 

De finnes som regel.

 

Det er bare å flytte lisser

fra den ene skoparet til det andre!

 

Litt for korte, men de gjør nytta!

 

Om en liten stund kan de flyttes tilbake igjen!

 

Det er jo…

 

…vår!!

 

8 kommentarer
    1. Ja, man får lyst til å hyle litt innimellom!! Og det kan vi jo også, skrike litt for å få ut noe gørr!! Opp i skogen. Eller ut mot havet. Jeg er som deg, fryktelig delt oppi dette. Klarer som regel å holde humøret oppe, men er litt tråere å få til de siste ukene. Men i dag skal jeg ut, med ei knakende flott dame, kjenne luften og sola, og skravle littegrann. Sånt får jeg energi av 🙂 Klemmer <3

    2. Ja, den motløsheten som tar tak innimellom er til å ta og føle på. For en vanvittig situasjon vi sitter i. Nå har dere det verre der på Østlandet, men samme hvor vi bor går vi gjennom de samme følelsene. Vi holder motet oppe, men lar oss selv få lov til bli triste og leie innimellom. Det er menneskelig. Jeg synes vi er flinke jeg.
      Kreative er det viktig å være. Her er vi heldige med at alt er åpent. Så enn så lenge har vi det greit. Nå er jeg spent på hvordan ting åpnes opp igjen når flere har blitt vaksinerte, men jammen synes jeg det går tregt med vaksineringen.
      Kos deg masse denne søndagen fine du ♥ Klem

      1. Takk!🥰 Sjøl om det ikke er så nedstengt hos dere, så merkes det jo godt. Her er vi blitt litt for vant til nedstenging, håndsprit og munnbind nå. Viktig å være litt kreativ som du sier. Håper jeg klarer å verdsette friheten når den en dag kommer tilbake, og at vi ikke faller tilbake til alle de gamle vanene. Vi driver jo rovdrift på jorda, med all forurensningen og sløsinga. 😔

    3. Nå kjente jeg meg veldig igjen, Kari! Akkurat sånn har jeg det…. jeg klarer meg selvfølgelig kjempebra – IKKE……! Ta vare på deg – en god klem kommer susende 🙂

    4. Det er jo slik vi kvinne er noen ganger:) Humøret forandrer ofte. Men vi finner løsninger som du har gjort. Faktisk du fikk meg til å smile med innlegget ditt:)
      Som å se meg selv:)

      1. Så bra at innlegget fikk deg til å smile. Jeg prøver å finne på noe, være litt ekstra kreativ, engasjere meg i noe som jeg synes er litt moro. Det er viktig å koble ut korona litt, men samtidig være nøye når en er beveger seg ute blant folk!🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg