Den eneste drivkrafta for å blogge?

 

Topplista har gått i stå.

 

Det vil si:

Den har vært likedan i ei uke på grunn av tekniske problemer.

Mange bloggere har gitt uttrykk for frustrasjon,

og det er fullt forståelig.

 

Det er jo moro å følge med på lista.

Å oppleve at jeg krabber et stykke oppover der i i ny og ne,

er noe som gir ekstra guts til å fortsette å skrive.

 

Men: 

Denne stillstanden (som altså har vart i over ei uke nå)

har fått meg til å reflektere litt:

 

Er det å være inne på topplista hoveddrivkrafta mi for å blogge?

 

Jeg har kommet fram til at det ikke er det.

 

For meg har blogginga gått mye i rykk og napp.

I perioder har jeg hatt opphold på ei uke eller to.

I andre perioder har jeg skrevet flere innlegg om dagen.

 

“Google analytics” forteller meg hvor mange som har vært inne og lest,

og hvor mange sidevisninger det har vært på bloggen min.

Disse tallene stemmer aldri med det som står på topplista,

men de gir meg uansett en pekepinn.

 

Om knapt noen var innom bloggen min over en lang periode,

hadde jeg nok mistet motivasjonen.

Jeg skriver jo fordi jeg har lyst til å dele.

Dersom det var null interesse for skriveriene mine,

ville mye av hensikten ha vært borte.

 

Videoene jeg legger ut, har som regel veldig få visninger.

Likevel har jeg ikke sluttet å lage dem.

Jeg tar det som en trening i å eksponere meg,

våge å være synlig.

Jeg ser at jeg er mye mer avslappet foran kameraet,

enn jeg var da jeg begynte å lage videoer i 2017.

 

Nå må jeg også gjøre alvor av å redigere litt i ny og ne,

og bli bedre på det tekniske.

Det er en liten bøyg å komme i gang med det.

 

Jeg har imidlertid erfart at det blir morsommere å blogge

hver gang jeg har lært meg noe nytt!

 

Disse stråene kom kusina mi og jeg over i går kveld

da vi gikk tur etter kinoforestillinga.

 

Jeg tenkte med en gang at jeg ville dele bildet av stråene her på bloggen.

Silhuettene mot den mørke bakgrunnen var så vakre…

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. jeg har kommet til det sammen ,jeg blogger fordi det er sosialt og koselig ,ikke pga sidevisningene på et stort antall personer som aldrig legger igjen en komentar :=)
      nydelige strå ,jeg liker strå og disse var jo litt annerledes :=)

      1. Takk! Jeg synes det er moro når jeg ser det er mange som har vært innom. Det er også hyggelig med kommentarer, men hvis det blir veldig mange av dem tar det nesten like mye tid å svare på kommentarene som å skrive innlegg. Jeg gir ikke respons på kommentarer under alle innleggene mine mer, men prøvde å være konsekvent med å svare på alle under ett og samme innlegg. 🙂

    2. Et nydelig bilde 🙂

      Ja jeg har blogget som vanlig hele veien og ikke tenkt noe ekstra over at det står stilt på blogglista… om jeg skulle vært avhengig av det, så tror jeg ikke jeg hadde blogget nevneverdig mye….. 🙂 Jeg liker å dele av mine oppplevelser og dikt – og den dagen jeg ikke liker det – da slutter jeg å blogge rett og slett 😀

      Lag deg en ny fin dag <3 klem

      1. Jeg synes også at det å komme litt høyt opp på topplista er moro Jeg forstår at piffen kan gå litt ut når man har jobbet målbevisst, jevnt og trutt for å klatre oppover. Det siste året har jeg vært altfor ujevn med blogginga. Dessuten har jeg vært slappere til til å backe opp og kommentere hos andre (sammenlignet med det jeg var før).
        Derfor havner jeg som regel nokså langt nede på lista, om jeg i det hele tatt er inne på den. 🙂

    3. Jeg liker å sjekke topplista hver morgen, men jeg overlever fint uten også! Jeg blogger som vanlig, og storkoser meg uansett! Blogginga er jo for meg å fyke rundt og fotografere, full av ideer om innlegg etterpå! Bildet ditt med stråene er fint forresten <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg