Degradering av “Skogens Konge”?

 

Dette er en…

…elg…

 

I alle fall i følge Frodithen.

 

Meg:

“Dætta er ingen ælj!

Æljen har itte slike hønn og itte slikt nasaparti! Dætta er en hjort!

Nå hørtes du jammen meg ut som ei ornt’li byfrøken!”

 

Og da jeg først var på hogget:

“Kom hit da, og sjå på’n!”

 

Frodithen var ikke særlig lysten på

å stifte nærmere bekjentskap med “Elgen”.

 

Den kjepphøge, belærende turkameraten

begynte hun visst også å få metta si av!

 

Men…

…omsider kom hun tuslende…

En aldri så liten nær-studie av hjortedyret

var absolutt på sin plass i dag!

 

Faktisk ble jeg litt i tvil sjøl nå.

Kunne dette være…

…en rådyrbukk?

 

Etter et aldri så lite google-søk

velger jeg imidlertid fortsatt å kalle dette en hjort.

 

Elg er det i alle fall ikke!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg