Definisjonen på idioti…?

 

Jeg har aldri brukt en sånn kaffemaskin…

 

 

Jeg har min gamle kaffetrakter, og den har gjort nytta i minst 20 år.

 

Da jeg leste at det var kaffemaskin på rommet der jeg skulle bo,

pakket jeg med meg både en pose filterkaffe,

og noen miljøvennlige, ublekede kaffefiltre i kofferten.

 

Da jeg så den moderne tingesten som er avbildet ovenfor, 

kjente jeg motløsheten sige innover meg…

 

Jeg ante at det kom til å bli trøbbel…

Men…jeg var innstilt på å gi det en sjanse…

 

De to første kaffekapslene ble seende slik ut…

…for jeg fikk liksom ikke til å plassere dem…

Lokket på maskina gikk ikke igjen…

 

Så fant jeg ut at jeg fikk prøve å rive av foliegreia på toppen…

 

Det var da katastrofen inntraff…

En kaffekapsel ser ikke stor ut…

…men når kaffen sprer seg utover benken og gulvet…

…gjør det veldig mye ut av seg likevel…

 

Da jeg fortalte Frodith om morgenens begivenheter,

hadde hun følgende kommentar:

“Det er det som er forskjellen på deg og meg, Kari…

Om jeg hadde ødelagt en kapsel, hadde jeg gitt meg med det…

Mens du

…holder på til du har ødelagt tre kapsler!!”

 

Definisjonen på idioti:

Fortsett med å gjøre omtrent akkurat det samme…

…som du allerede har mislyktes med to ganger…

…og forvent et annet resultat…

(Og bli rasende og frustrert på toppen!)

 

Nå drikker jeg pulverkaffe…

Det er nemlig vannkoker her også…

Når nøden er størst…

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg