Dedikert Dame med Driv!

 

 

Om du har besøkt den indiske restauranten Jaipur her i Oslo…

 

…så har du kanskje observert denne dama?

 

Hun heter Sarabjit!

 

(Vi slet litt med å få tatt selfie, men da jeg holdt mobilen og Sarabjit trykket, så fikk vi det til likevel!!)

 

Jeg har lagt merke til henne…

Hun har en egen verdighet over seg…

En flott kvinne, både av utseende og vesen.

 

Sarabjit er tilsynelatende alltid i aktivitet…

 

Noen ganger ønsker hun deg velkommen, og er behjelpelig med å finne bord…

Andre ganger er hun på farten med å rydde og organisere…

Det virker som om hun har “Et øye på hver finger”…

 

 

Jeg opplever henne som en person som er veldig serviceinnstilt og strukturert…

Hun virker rett og slett profesjonell og dedikert i alt hun gjør.

 

Når ansiktet lyser opp i et varmt smil, så kan du imidlertid ane at humoren ligger på lur…

 

Det er ofte ganske så fullt på Jaipur, og i dag var det mye folk der.

Likevel var kelnerne blide og vennlige. Maten kom (som alltid) raskt på bordet.

Sånt “gjør seg ikke sjøl”. Det ligger godt innarbeidede rutiner bak!

 

(Det var for øvrig på Jaipur vi spiste middag da vi hadde bloggertreff i juni i fjor!)

 

I dag spiste jeg lam. Min favoritt-rett er: “Navrattan korma”.

Det er en vegetarrett med, blant annet, kokos, rosiner og cashewnøtter.

 

Rett før jeg skulle gå, kom jeg i prat med Sarabjit!

 

Jeg dristet meg til å spørre  henne om jeg kunne få lov til noe…

…og svaret var JA!

 

Hva jeg spurte henne om?

 

Det får du ikke vite nå…

 

Jeg kommer tilbake til det etter hvert…

 

 

 

(Innlegget er ikke sponset)

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg