Dager med “God Alenehet”

 

Frodithen skrev nylig et innlegg om

Den Gode Aleneheten…

 

Jeg har hatt et par gode alenedager nå.

Det eneste “sosiale” jeg har gjort, er:

En lang telefonsamtale, et par eposter og meldinger,

samt noen få “Snapper”.

 

Det er hyggelig å gi og motta enkelte livstegn midt i aleneheten,

men jeg har nytt å ha disse blanke dagene.

 

Det vil si:

Dager jeg har kunnet fylle med det som har falt meg inn:

 

Rusle rundt i nærområdet og knipse bilder av utstilte blomster…

Fikk skikkelig vårfølelse av dette!

 

Jeg har begynt å “gå inn” de nye hikingskoene mine.

De ble kjøpt på salg (selvfølgelig 😉) rett før påske,

 

Endelig har jeg prioritert å lese denne boka

som jeg fikk i gave for ganske lenge siden.

Lettlest bok, som inneholder både romantikk, intriger og litt “krim” faktisk…

 

I går fant jeg også ut at jeg ville lage påskegodteri “fra bunnen”:

Hjemmelaget marsipan med sjokoladetrekk…

 

De kulene fikk ben å gå på…

mange var det igjen da jeg gikk til sengs i går kveld…

 

Nå har jeg spist noen kuler til dessert…

Det skal nok mye til at noe av marsipanen overlever påsken…

 

I morgen og mandag skal jeg jobbe lange dager.

Det er bare koselig.

Gode alenedager er helt topp…

…men i lengden kan det bli “for mye av det gode”

 

…både når det gjelder marsipan og alenetid…

 

 

6 kommentarer
    1. Gode alenedager er helt topp!
      Og den marsipanen… ja den hadde ikke overlevd mange dagene i påska her hos meg 😀

      klem og god påske videre til deg <3

    2. Alenetid er deilig – og for meg helt nødvendig! Selvfølgelig kan det bli for mye, men jeg tror det er lang tid igjen til jeg føler det! Blir nemlig ikke så altfor mye av det med jobben og familie osv! God klem <3

    3. Jeg er mye alene på fritida, men synes stort sett det er greit. Jeg kunne ha gjort mer for å utvide nettverket, men jeg er nok litt introvert. Det betyr absolutt ikke at jeg ikke setter pris på kontakt med andre. Med åra har det blitt mer og mer slik at jeg liker små grupper framfor “festlig lag” med mange folk. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg