Dagens meny: “Stekt ørret med kokte sesamfrø”!

 

Høres ikke det forlokkende ut?

Nei, sa du?

 

Vel…

…saken er den, at jeg skulle koke quinoa-frø. (Uttales kvinoa).

Disse skulle da være et mindre “karbohydratisk” alternativ til poteter!

Her ser du rå quinoa.

(Nei, jeg har ikke spist sjokolade, sjøl om det ser slik ut.)

 

De fire bitene er rester etter at jeg falt i synden…

…og kjøpte sjokolade med bare 40% kakao da yngste sønn var her på besøk nå nylig.

Jeg sendte med ham det meste av sjokoladerestene som niste på hjemveien.

Jeg har bare sittet igjen med disse bitene, som jeg ikke har rørt!

Sånn, da vet du det!

 

Men altså…

…quinoafrøene oppførte seg så rart.

De ble liksom aldri kokt!!

Da jeg smakte på dem, så smakte de ikke quinoa heller.

 

Jeg gir meg ikke lett!

Derfor fant jeg ut at jeg bare skulle koke dem en stund til!

 

Men…det hjalp liksom ikke!

 

Det var da det gikk opp et lys!

 

 

Jeg hadde vært sløv, og tatt sesamfrø fra IKEA-boksen i stedet!

Kokte sesamfrø smaker ikke godt!

Verken til ørret eller noe annet.

Tro meg!!

 

I går gikk jeg forresten på en liten søthunger -smell!

Dattera mi hadde nemlig med en pose med mine favorittrosiner da hun var på besøk.

 

Tre never med søte, seige herligheter gikk ned på høykant i går.

Som du ser…

…er pakka nesten tom…

 

I dag har jeg vært bare sunn!

(Enn så lenge!)

 

 

 

3 kommentarer
    1. Flink du er 🙂 Ikke med sesamfrøene, men med å ikke spise særlig søtt annet enn rosiner.. Jeg har bare spist en is, og nå er jeg i gang med en kokosbolle snart 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg