“Dætta ordner seg, Kari!”

 

Nå for tida kunne jeg ha ønsket meg ei sånn magisk lampe…

…ei sånn som Aladdin hadde!

 

Så skulle jeg gni litt på den lampa da…

…og ut kom det en ånd…

…som kunne fikse det meste!

 

“Hva ønsker du deg, da Kari?”

Da hadde jeg neimen ikke nølt så mye som ett eneste sekund!

 

“Je ønsker meg at du skar trylle vekk alle dessa ekle virusa…

…slik at folk flest kan gå på jobb att…

…og træffe hverandre slik vi gjorde før i væla!”

 

Simsalabim…

…HURRA!!!

 

Nei, jeg ønsker meg ikke tilbake…

det skal man aldri gjøre, for det er jo et tilbakesteg!

Dessuten så var det mye som ikke var så bra med “alt som var før” også!

 

I dag har det uansett vært en tung dag, sånn humørmessig…

 

Når det er litt tungt fra før…

…og så kommer det en liten ting i tillegg

…som setter i gang grubling og tankekvern hos denne dama…

da kjenner jeg hvor sårbar jeg er!

 

Snufs!!

Da dukker det altså opp ei lita jente i denne 57 år gamle skrotten…

Ho vil være lita…

…og føle seg beskyttet!

Ho vil at noen skal ordne opp, og forsikre henne om at alt blir bra!

Da slipper hun å tenke så mye på hvordan i alle dager hun skal klare alt…

…helt sjøl alene.

 

Jeg har gått noen turer i dag.

Det bruker nemlig å hjelpe med frisk luft…

…når man er litt “ledsen”.

(Jeg er svak for det svenske språket!)

 

Neida, jeg vil slett ikke være ei sytete surve…

 

For jeg har det egentlig veldig bra…

I forhold til mange andre her på jorda, så har jeg forsvinnende lite å sutre for!

 

Men…så skal en jo heller ikke fornekte at humøret ikke alltid er så bra av den grunn…

Det er lov å føle seg litt ensom og molefonken…

…litt redd og litt motløs…

…likevel.

I alle fall…

…en dag i blant!

 

Forresten har det vært noen lyspunkter i dag også!

Blant annet fant jeg noe rart i butikken!

En slik en har jeg ikke sett siden før 12. mars i hvert fall!

 

Jeg ble rent andektig!

 

Å nei du…

…ingen hamstring!

Jeg tok bare…

…en!!

 

Da jeg kom hjem, ble gjærkladden omhyggelig delt i fire biter.

Så satte jeg pizzadeig av den ene firedelen!

Den brukte ikke lange stunda på å heve. (Jeg lagde ganske løs deig.)

 

Litt havregryn hadde jeg også i, så det skulle bli en smule sunnere!

 

Nå har jeg kost meg med pizza…

…og det på en onsdag!

 

Jeg har nemlig fått tak i speltmjøl på postordre også!

Det var omtrent samme pris som i butikken, og gratis frakt når man bestilte varer for over 200 kr.

 

Den som kan glede seg over lite, har mye å glede seg over!

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kjenne på slik henrykkelse…

…over synet av en gjærkladd!

 

“You Made My Day!”, sa jeg til den!

Da kvitterte den altså…

…ved å formere seg noe styggfort!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hørtes kjempegodt ut med pizza altså 🙂 Hjemmelaget. Det BLIR bra, vi må bare gjennom noen flere uker med litt slit, og SÅ kommer belønninga. Jeg kjenner på litt mestring på jobben i alle fall, det hjelper 🙂 God klem <3

      1. Det ser jo ut til at det går rette veien med utbredningen av viruset. Så må en bare justere underveis så det ikke må strammes veldig mye inn igjen. 🙂

    2. ja det er rare dager og vi er nok mange som kan kjenne på att nok er nok,men desverre bryr ikke viruset seg om det.Men en dag blir dagene bedre det har jeg troen på ,og gjær ja det er noe å glede seg over ,for det er som du sier lenge mellom hver gang vi ser det i butikken :=) vi er heldige for vi får steinmalt speltmel fra en liten mølle i Volda ,litt dyrere enn det vi får på butikken,men i butikken er det tomt og den fra mølla smaker mere,ha en så fin dag som mulig

      1. Ja visst skal det bli bedre igjen: Det er allerede litt bedre, for vi får mer kunnskap. Bare det at det kan løses opp LITT gjør at det ikke føles så ubehagelig. Ja, spelten fra Mølla er sikkert ferskere! 🙂

    3. Så herlig med fersk gjær igjen. Jeg har hatt masse av tørrgjær så det har godt bra med både meg og venner. Nei, jeg hadde ikke hamstert. Jeg vant en haug med Idunvarer i fjor høst, men nå er alt brukt opp!!! Ha en finfin dag og jeg håper pizzaen var herlig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg