“Dænna var fin!”

 

Da jeg nylig hadde en video-chat med (Nisse) kusinene, ble det snakk om dåpspresanger.

Hva skal man kjøpe?

 

Til jenter er det jo ganske vanlig å kjøpe smykker.

Men…så er det noe med at man ikke vet hva slags smak sånne små snupper kommer til å få.

 

Etter hvert som de vokser til, viser det seg kanskje at de slett ikke er så opptatt av å pynte seg?

 

Jeg har aldri vært noen smykke-jente.

Bruker jeg smykker, så er det helst av typen “brukskunst”.

Sarte, tynne gullkjeder er det veldig sjelden at jeg har på meg.

(Jeg har ikke mange av dem heller.)

 

Like fullt setter jeg pris på smykkene jeg fikk til Konfirmasjonen.

De har affeksjonsverdi, fordi jeg forbinder dem med med giverne.

De aller fleste av dem lever ikke lenger.

 

Når det gjelder dåpsgave til jenter, er det kanskje best å kjøpe en bruksting i stedet?

 

 

I løpet av video-chatten,

fant den yngste kusinen fram en dåpsgave som datteren hennes hadde fått.

 

En kopp i tinn…

 

Jeg: “Åh, dænna var fin!”

Kusinen: “Ja, jeg håper da at du synes det, for det er deg og (min eks) hun har fått den av!”

 

Vel…det er ikke så lett å huske alle dåpspresanger man har kjøpt i løpet av livet…

…men det var jo bra at jeg likte den, da! 😉

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg tror jeg fikk smykke. Men det var jo sånn veldig lite armbånd. Så innen jeg ble stor nok til å ha en egen mening om det, så var det jo alt for lite til å ha på seg 😀 He-he.. Tror ikke jeg har kjøpt EN dåpsgave jeg etterpå. Alle jeg kjenner har hatt navnedag, og det har gått mest i penger etter det jeg kan huske. Nei, også bøker. Eventyr-serier og slikt 🙂

    2. Hihihi… ikke lett å huske alt nei! Er nok mye smykker som blir kjøpt til jenter – og kniv til gutter……………. Ellers kan man jo kjøpe eventyrbøker eller barnemiddagsservise eller no…. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg