Bursdag med Bolla og Bjørn-Atle

 

Det er jo litt spesielt å feire bursdag når det er slik som nå.

Men…

…noen “følelsesmessig katastrofe”, med såre hulk og ekstrem ensomhetsfølelse, har det selvfølgelig ikke vært.

 

Da jeg entret bloggverdenen i dag, ble jeg møtt av en utrolig nydelig bursdagshilsen fra bloggvenninne Frodith!

Karidansen danser innadørs på bursdagen?

Sånt varmer, og særlig når en vet at dagen må feires “Alene hjemme”.

 

Eller…

helt alene er jeg jo ikke!

Jeg har jo Bolla og Bjørn-Atle!

 

Garantert smittefrie! De holder seg nemlig alltid hjemme!

 

Så har jeg jo fått flere meldinger og hatt flere hyggelige samtaler i dag.

Faktisk hadde jeg min aller første video-telefonsamtale på Messenger med Frodith nå i kveld. Jeg strevde litt med å få tatt telefonen, men omsider var kontakten opprettet!

 

Jammen fikk jeg gave på døra i ettermiddag også!

Den yngste nissekusinen og mannen var ute og kjørte, og så avleverte de gave utenfor hoveddøra. 

 

Vi gjorde det helt etter forskriftene:

De ringte og sa fra at de var utenfor.

Så satte de gaven pent på trappa, og holdt seg på behørig avstand, mens bursdagsbarnet åpnet døra!

Det var hyggelig å se dem!

 

Dette var “hovedgaven” blant det de hadde ordnet til meg!

Hjemmelagde tøfler!

 

Jeg hadde ikke tøfler, og har tenkt på å skaffe meg det.

Derfor var dette midt i blinken!

 

I dag har jeg diktet et lite sangvers om det å feire bursdag i pandemi-tider.

Vil du høre, kan du ta en titt på videoen.

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg