“Bli ny”- dag og Lek med Leppestift

 

Det er mange måter å bli “ny”, eller fornye seg på:

I dag fornyet jeg meg på to nokså ulike måter.

 

Her er den ene:

 

Ny, liten tursekk! (30 liter)

 

Den er mye bedre å bære på ryggen

enn den sekken jeg har brukt de siste par årene.

I dag har jeg gått over 25000 skritt,

uten at det begynte å gnage oppå skuldrene!

(Sekken var ikke fullpakket, men likevel!)

 

Frodithen hjalp meg å justere på selene, slik at jeg fikk tyngden godt fordelt.

Sekken skal garantert få bli med når vi drar til Bergen om ikke så lenge!

 

Mens jeg ventet på at Frodithen skulle dukke opp,

ruslet jeg litt rundt på kjøpesenteret på Storo.

 

Min kjære leppestift (som har vart både lenge og vel) var nesten tom,

og akkurat den fargen har gått ut av sortimentet til “Max Factor”.

 

Jeg måtte derfor se etter et annet merke.

Jeg er ikke veldig avansert når det kommer til sminke,

så utvalget på Cubus er mer enn bra nok for meg!

 

Nå er det jo veldig strengt med “testere”, på grunn av smittehensyn.

Derfor får man ikke sett fargen på leppestiftene, annet enn på fargekart.

 

Men…det hadde kommet et litt artig (og smittevennlig) alternativ til testere:

Ved å scanne en QR-kode,

fikk jeg opp en lenke som førte meg til et system

der jeg kunne teste ut fargene.

Det var bare å trykke på de ulike palettene som dukket opp på mobilskjermen;

og “schmokk” så fikk truten min ny farge!

 

Jeg skal love at det var ei som koste seg verre

med denne “Nymotens Leken”!

Absolutt alle tilgjengelige farger ble testet,

sjøl om jeg visste at jeg skulle holde meg til den kjølige paletten.

 

Det hele kunne minne litt om “Snap”,

bare at det kun var fargen på munnen som endret seg!

 

Her er den nye fargen…

 

Den er ganske lik den gamle, men er kanskje en anelse varmere i tonen.

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg