Bind til besvær – og en Bedre løsning

 

“Har du ‘mens’trasjon, hell Kari?

Da du gikk framma øss i går,

så såg det ut som om du hadde på deg den digre bleia!”

 

Sånne beskjeder er ikke spesielt kule å få når man er 14-15 år,

og mensen er noe som man ikke snakker så høyt om!

 

Det var to av jentene i klassen som følte seg kallet til å informere meg,

dagen etter at jeg intetanende hadde avslørt

hvor i månedssyklusen jeg befant meg.

 

Hvis jeg sammenligner dagens bind med de som var å få tak i

de første årene jeg trengte “slikt”, så har det skjedd ganske mye.

 

Noen av bindtypene var relativt ok, men så skulle det jo spares da.

De billigste bindene var tjukke som fy, og de absorberte dårlig.

Det gikk ikke så lang tid etter “bleieskiftet” før det ble nokså ubehagelig og vått.

 

Alle trusene mine bar etter hvert preg av at festeordningene var dårlige.

“Saba self sit” (som var ett av de mer behagelige merkene)

var heller ikke veldig self sit, for å si det sånn.

 

Etter hver ble det jo “bevingede” bind med tape å få tak i.

Da var det litt mindre risiko for lekkasje på sidene eller bak.

Emballasjen til et bevinget bind.

 

(For så vidt kjekt når en bare skal ha med ett skift,

men det er ikke særlig miljøvennlig at alle bindene

ligger i en egen pose inne i pakka.)

 

 

“Trygt og sikkert”.

 

Kanskje ikke hele dagen, men i alle fall i noen timer.

 

Tamponger ble jeg aldri særlig fortrolig med,

så de brukte jeg helst bare når jeg skulle bade.

 

 

I dag fikk jeg en epost fra Skrivekurs-Ida. (Ida Jackson).

 

Hun hadde linket til et intervju med en ung, kvinnelig gründer.

Nærmere bestemt ei jente som heter Lene Elisabeth Eide.

 

Lene Elisabeth er kvinnen bak “CleanCup”.

Her kan du lese et intervju med henne:

 

Jeg fant fort ut at menn investerer i menn

 

Nå er jo ikke jeg lenger i målgruppen for produktet,

men jeg synes det er flott at en ung kvinne

har skapt sin egen business ut av dette.

Slik ser CleanCup ut.

 

Det er mange fordeler ved å bruke menskopp.

 

Her er noe av det som er nevnt på nettsiden:

 

 

 

(Av naturlige årsaker er innlegget IKKE sponset!)  😉

 

 

4 kommentarer
    1. Velvel. Tror nok ikke jeg ville ha satset pengene mine på dette produktet. Høres litt ufyselig ut for meg. 🙂 det med veldedighet er jo også et PR-stunt. De legger på noen kroner som liksom skal gis bort. Hvor mange som faktisk donerer er jeg usikker på og det er jo kunden som betaler ekstra. Jeg er kanskje litt negativ nå 🙂 Men positivt at damene kommer på banen 🙂

    2. Jeg har heller ikke tenkt å investere i dette. Ikke er jeg investor og heller ikke i målgruppen. Jeg går ut fra at koppen er enkel å rengjøre. Jeg kjenner kvinner som bruker kopp, og de er veldig fornøyde med den. Synes også at det er flott at unge kvinner våger å satse og skape.😊

    3. Det er jammen ikke alltid sånn at alt var bedre før…. bind – og nå dette – har jo blitt myyyye bedre (heldigvis)! Nå trenger jeg det jo knapt lenger – men sikkert en smart greie! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg