Bhen som bare ble borte…?

 

Noen ganger forsvinner saker og ting…

…uten at man helt skjønner hva som har skjedd?

 

Her snakker jeg om eiendeler som ikke har stor verdi for andre.

For eksempel relativt rimelig, brukt undertøy…

Altså noe som de færreste ville ha særlig interesse av å knabbe…

 

Da jeg var i Arendal, ble det snakk om dette “fenomenet”.

I den anledning nevnte jeg at en relativt nyinnkjøpt bh ble borte på mystisk vis i vår.

 

Det skjedde i forbindelse med at jeg var et par uker hos mora mi i mai.

Derfor var jeg rimelig sikker på at bhen hadde blitt igjen der…

Men nei…mor hadde ikke sett den noe sted.

 

Jeg sjekket litt rundt omkring der neste gang jeg kom på besøk…

Bhen var og ble borte!

 

Bhen dukker helt sikkert opp igjen!”, sa den ene nissekusinen.

 

Etter nesten tre måneder hadde jeg i grunnen begynt å miste trua, jeg må innrømme det.

 

Men…

…da jeg kom hjem i går kveld, skulle jeg gjøre plass til den nye allværs-jakka på knaggrekka i gangen.

 

Den litt tjukkere jakka som jeg brukte mye i vår, måtte derfor vike plassen.

 

I det jeg tok tak i jakka…

…for å henge den inn i skapet på soverommet…

…kjente jeg at det var noe inni det ene ermet på den…

 

Og akkurat der og da…

…fikk jeg en følelse av at et mysterium var i ferd med å bli løst…

 

Ikke akkurat trumfkort i ermet…

 

Hvem i all verden var det som hadde stappet bhen min inn i jakkeermet??

 

Vel…

Ganske raskt var det en person som utmerket seg som hovedmistenkt…

 

Fordi jeg syntes det var så praktisk og greit.

…fordi jeg ikke ville blande en brukt bh med rene klær i kofferten…

…og fordi det var blitt såpass varmt da jeg dro hjem fra Elverum at jeg knøt jakka rundt livet…

 

Det hadde i hvert fall vært nokså typisk meg å gjøre noe sånn “Praktisk og smart”..

 

Jeg liker jo å legge skylda på andre

…men denne gangen må jeg nok bare innse at jeg ikke kommer særlig langt med det

 

Nå er jeg i alle fall lykkelig fordi den nyinnkjøpte har kommet til rette.

Det er den eneste bhen jeg har i den fargen, og jeg liker den veldig godt!.

Dessuten er Cubus tomme for akkurat slike bher.

I hvert fall i denne fargenyansen

(Jada, jeg har sjekket på nettet)!

 

Så er jeg litt sånn da…

…at jeg synes det er merkelig at bhen skulle dukke opp igjen akkurat samme dag som jeg nevnte mysteriet rundt forsvinningsnummeret?

 

Kanskje det var noen energier som steg opp i universet…

…for deretter å bli sendt tilbake til min hjerne…

…slik at jeg fikk den innskytelsen om å henge jakka i skapet i går kveld??

 

Hvem vet…?

Den bortkomne blondestasen har blitt behørig vasket..

…og gleder seg til å få henge rundt barmen igjen!

 

3 kommentarer
    1. Hihi…. nå må jeg le….. for jeg hadde ei truse inni buksebeinet da jeg gikk tur idag….. den satt inni der etter vask……. jeg skjønte ikke hvorfor buksebeinet var så stramt…. hysj – ikke si det til noen… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg