Bare stå der, du…

 

Noen ganger tenker jeg jo det, når jeg titter bort på yogamatta.

Jeg har mest lyst til at den bare skal få stå der og speile seg…

 

 

Men…så vet jeg jo godt at gevinsten av de små treningsøktene mine

faktisk er ganske stor.

 

For en stund siden oppdaget jeg noe som jeg syntes var litt moro!

Hva det var, demonstrerer jeg i videoen under:

 

 

Jeg merker jeg at kroppen tåler mer enn den gjorde for ett år siden.

Følelsen av “glipptak” i korsryggen merker jeg også mye mindre til.

Nå har jeg bare hatt ordentlig kink i ryggen en gang

(etter et rundkast med en gyngestol),

men noen ganger har ryggen føltes svak.

 

Sakte men sikkert har jeg (blant annet) gått fra 10-15 gående utfall

(“gått” i dobbel betydning! 😉 ) til 50-60.

Joda, jeg tar bittesmå pauser underveis på min ferd…

…fram og tilbake på stuegolvet.

 

Jeg synes det er moro at skrotten

kjennes sterkere og mjukere enn da jeg var 50.

Det er (nesten) aldri for sent å begynne med “stuegolvtrim”!

 

8 kommentarer
    1. De små tingene i hverdagen kan sette spor ja❤ Og når sporene er gevinster i form av bedre og lettere bevegelser så er det jo så absolutt verdt det, så flink du er 💪

      Ha en fin dag Kari🤗

      1. Jevnt og trutt er tingen. Det som er så fint er at det ikke er mye som skal til for at det (i alle fall på sikt) utgjør ganske stor forskjell. 🙂

    2. Helt topp!
      De små bevegelser og treningsøkter gir veldig bra gevinst 🙂
      Jeg tar av og til noen øvelser på gulvet, og det som er helt sikkert er at muskler er ferskvare… 😀 !!!
      Det er bare å fortsette – i allefall litt hver dag 🙂
      klem

      1. Du er jo veldig flink til å trene så fort du har litt overskudd.:)Jeg har vanligvis ikke mange “vondter”, men jeg hadde det i flere år. Det blir ekstra tungt å trene når kroppen verker. Dessuten kan det være utfordrende å finne ut av hva som gjør vondt verre, og hva som kan bedre plagene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg