Badenymfe-regissør

 

Jeg har blitt litt pinglete når det kommer til badetemperaturer.

 

Fram til i går hadde jeg ennå ikke badet utendørs i sommer.

I bilen, på vei nedover til Arendal, i går ettermiddag,

var jeg så dum at jeg kom med følgende utsagn:

 

“Je håper je får prøvd den nye badedrakta mi i hælja!”

Kusine T. : “Håper?? Det er vel helt opp til deg det?”.

 

Så fort vi hadde kommet oss inn døra

ble jeg utfordret til å finne fram nyanskaffelsen.

Her var det ikke rom før nøling og forsøk på utsettelser!

 

Det ble lite fotografering i går,

men i dag ville vi ta et morgenbad før frokost.

 

Gårsdagens kveldsbad ga nemlig mersmak!

 

Her er kusine T. og jeg på vei utover:

 

“Jeg får vel ta noen bilder av deg alene også?”

(Mannen til kusina hadde fått oppdraget som fotograf.)

 

Det var da jeg kom med “instruksjonene”.

Verken han eller jeg var klar over

at han hadde kommet bort i videoknappen på mobilkameraet…

 

Dermed ble det:

“Kari – rett fra levra, helt usensurert!!”.

 

Av og til kan det være nyttig å få se/høre video av seg sjøl,

slik man er når man ikke vet at noen filmer.

 

Men…lære gjør jeg tilsynelatende aldri likevel…

 

Ordene har lett for bare å renne ut, uten “gjennomgang”

…kan man vel trygt si…

 

 

 

Når jeg først er inne på “redigering”,

må det vel passe med et aldri så lite sitat

fra “Visa hennes Staslin”? (Alf Prøysen):

 

“…men den som kom i bladet var a’ Staslin,

og den dom hadde klyft bort det var meg!”

 

 

Her er den berømmelige badedrakta:

 

 

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg