“Bad Things can lead to Better Things”

 

Jeg har sett et par filmer i helga…

Akkurat nå er det godt å ha Netflix og Tv2sumo.

 

Overskrifta til dette blogginnlegget har jeg hentet fra en film jeg så i går.

En romantisk sådan.

Jeg trengte nemlig en aldri så liten virkelighetsflukt…

 

Det kan være vanskelig å se lyspunkter når livet butter skikkelig.

Men…

…ganske ofte har jeg sett at perioder/hendelser som har vært tunge…

…på ett eller annet vis faktisk har ført til noe bedre på sikt.

 

Som de fleste andre ser jeg fram til at pandemien skal bli historie.

Likevel er det ikke alt jeg ønsker meg tilbake til…

 

Når jeg går hjem fra jobb på kveldstid, er det deilig å slippe å møte fullt av overstadig berusede folk på veien.

Fredagskvelder og lørdagskvelder har det vært “fast takst”.

Fra og med november har det knapt nok skjedd.

Sist helg møtte jeg ingen sjanglende, skrålende personer da jeg gikk hjemover utpå kvelden.

 

Nå er det vel en fare for at vi ender opp med “Back to normal” når det kommer til helgefylla ute på by’n…

Men…

…kanskje mange av oss også får et annet perspektiv på hva som virkelig er viktig etter ett til to år(?)med pandemi.

 

Hverdagene har blitt nokså annerledes for de fleste av oss.

Hva ønsker vi å gå tilbake til…

…og hva kan vi like gjerne unnvære?

 

“Alt var bedre før” stemmer vel sjelden.

Å leve i fortida er det i alle fall ingen framtid i.

 

 

I tillegg til å se film, har jeg slappet av med kaleidoskop og “mind-movie”.

Når tankesurret tar litt overhånd, og skuldrene går opp til øra…

…er det en fin måte å koble av på.

I alle fall for min del.

 

 

Dette er tre stillbilder fra “kaleidoskop”-videoen jeg ser på.

 

Jeg visste ikke hva kaleidoskop var for noe før jeg ble presentert for det via nettkurset

“Redesign Your Destiny” med Joe Dispenza.

 

I den opprinnelige versjonen av dette innlegget, delte jeg en link med en videosnutt fra kaleidoskopet i kurset.

Jeg fikk en kommentar på at denne filmen ikke kunne sees på grunn av opphavsrett.

 

Da jeg sjekket eposten min, fikk jeg også varsel om dette. 

Nå har jeg derfor valgt å slette linken.

 

I stedet deler jeg en link til en video som ligger ute på YouTube.

Jeg går ut fra at jeg ikke gjør noe “ulovlig” ved å dele den.

 

 

 

Jeg føler at jeg “Tømmer hodet” når jeg setter meg ned og gjør denne formen for meditasjon.

Jeg kan også bytte ut musikken med noe annet som jeg liker bedre.

Det enkleste for meg er da å bruke Spotify-appen.

 

 

2 kommentarer
    1. Vi får ikke tilgang til filmen, det står på hele filmen at den ikke kan vises grunnet opphavsrett eller noe. I alle fall greit å ha noe å bruke hjernen på når den blir litt “ugrei” med tankespinn -kjøret. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg