Akrobat Reidar og jeg spiller ikke på lag

 

Jeg fikk nylig oversendt et dokument

som jeg ikke klarte å åpne på pcen.

Da jeg prøvde,

fikk jeg beskjed om å oppdatere Adobe Acrobat Reader.

 

Jeg følte meg på gyngende grunn.

Jeg har blitt skeptisk til å installere noe på pcen,

uten å vite hva det egentlig innebærer.

 

Derfor fant ut at jeg skulle sende ei melding

til den som hadde sendt meg lenken med dokumentet.

(Vedkommende er adskillig mer teknisk anlagt enn meg!)

 

Jeg beskrev problemet som best jeg kunne.

For sikkerhets skyld leste jeg i gjennom meldinga før jeg sendte den.

Jeg har erfart at det kan lønne seg.

Særlig når jeg skal skrive om noe “teknisk”.

 

Det var lurt at jeg leste i gjennom…

Ordlista hadde nemlig laget sin egen vri på det hele:

 

Acrobat Reader hadde blitt til “Acrobat Reidar”.

 

Jeg føler meg ofte nokså “Acrobat Reidar”

når jeg skal navigere meg gjennom tekniske utfordringer.

 

Jeg har lett for å miste grepet…

Itte akkurat akrobat…

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg