Aggresjon som Adrenalin-kick?

 

Jeg har mine “greier”…

…og konfronteres stadig med dem…

 

I dag hadde jeg satt meg til med ørepropper og meditasjons-lydfil…

(Som et ledd i min nærmest utrettelige streben etter å bli en fornyet og bedre utgave av meg sjøl!)

 

Stemmen som snakket var behagelig…

Musikken likeså…

 

Omtrent slik satt jeg…

 

Men så…

 

…var det noen som ringte…

 

Den som ringte i dag var ikke ei venninne…

Ikke var det noen i familien heller…

 

Jeg gjenkjente nummeret. 

Det er et nummer som tilhører et firma som skal:

“Være en effektiv markedsavdeling og salgskanal for de frivillige organisasjonenes inntektsskapende arbeid”.

 

Joda…det er mye en kan donere penger til.

 

Jeg har valgt meg ut ett formål ; jeg er planfadder. 

Dessuten gir jeg sporadisk til enkelte andre formål.

 

Men jeg tar aldri telefonen når jeg ikke kjenner nummeret.

Jeg sjekker på opplysningen før jeg eventuelt svarer.

Denne måten å kontakte folk på, opplever jeg som en form for telefonterror.

Jeg synes det er en uting.

 

Poenget er imidlertid at jeg blåste meg skikkelig opp!!

“At det itte kan gå an å få væra i fred!

Noe så utidig som dænna ringinga.

Grrrrrrrr!!”

 

Omtrent slik kan jeg tenke meg at jeg så ut!

 

Det ble ikke noe mer meditasjon akkurat da…

Kjerringa var i harnisk…

…over å ha blitt forstyrret…

…og det midt i et åndelig gjennombrudd! 😉

 

Det ble jo litt komisk…

…når jeg liksom satt der og skulle utvikle meg

Det var lite samsvar mellom liv og lære.

 

Jeg gjorde jo presis det motsatte av det jeg har som intensjon:

Nemlig at jeg skal slutte med å blåse meg opp….

…og bruke masse energi på å bli sint og frustrert over bagateller.

 

Antagelig lider jeg av en form for avhengighet…

Jeg trenger å finne på noe å bli sint for…

…så jeg kan få et adrenalin-kick av det.

 

Rett og slett for å få utløp for…

 

…gørra mi!

 

Nå skjer det jo ikke akkurat så mye spennende rundt meg om dagen…

 

Jeg tilbringer det aller meste av tida i eget selskap.

Da bør jeg vel kanskje fokusere på å være et trivelig selskap for meg sjøl…

…og tenke ut noe hyggelig jeg kan bidra med…

…for en eller flere…

 

…i stedet for å gå rundt her som ei spinnvill, oppfarende furie?

 

 

6 kommentarer
    1. Det er helt klart et overgrep å bli avbrutt midt i et åndelig gjennombrudd! 😂 Det ble veldig levende for meg dette ordmaleriet ditt.

      Ellers er jeg helt enig i at telefonselgere framkaller det innerste grumset i meg. Jeg har fundert på hvorfor. Kan det ha noe med å gjøre at jeg tidligere har kjøpt unødvendige ting av en telefonselger? Jeg var veldig svak for en med Hedmarksdialekt som ringte fra Blindeforbundet for mange år siden. Og sier du først ja, blir du jo ikke kvitt dem.🥶 Den samme følelsen kan jeg ha fått når jeg en sjelden gang har innlatt meg på homeparties, og kommet hjem med en hel masse greier jeg overhodet ikke har bruk for. Og ingen av disse gangene har jeg vært midt i et åndelig gjennombrudd, må jeg innrømme. 🥲 Fellestrekkene har vært at jeg har latt meg lure. Jeg har gjort noe jeg ikke selv har bestemt i utgangspunktet. Svake menneske!

      Håper du får ro til ny innsikt i ditt indre.

      1. Vel…jeg nikket gjenkjennende nå. Jeg har vært ganske standhaftig overfor telefonselgere, men jeg har noen homeparties på samvittigheten. Jeg var faktisk selger hos noe som het “Perfect Home” en gang. Det ble aldri noen blomstrende karriere ut av det. 😉

    2. markedsføring og salg på telefon liker ikke jeg heller ,skal jeg kjøpe noe gjør jeg det fordi jeg selv har bestemt det og markedsføring ja ja noen svarer jeg på .Men skal du meditere anbefaler jeg deg å slå mobilen på lydløs den tiden det ar ,da får du den roen du trenger :=)

    3. Og så midt i gjennombruddet da – det åndelige! Ikke rart at du blei furie…… du får slå av lyden og legge telefonen laaaangt vekk før neste gang! Klem <3

      1. Jeg satt og hørte på via telefonen, men jeg får vel bruke pcen om jeg hører på meditasjon mellom klokka 0900 og 1700. Det er helst i det tidsrommet de ringer. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg