Å være “Passe Flink Pike” lønner seg!

 

Karidansen befinner seg i Oppland fylke.

Hun har nettopp klart å laste ned appen “Opplandstrafikk”,og har kjøpt bussbillett via mobilen.

Men:

Da hun skal vise billetten til bussjåføren, stokker alt seg!

Hun får det bare ikke til!

 

“Je har kjøft billett, altså!

Je skjønner itte dætta!?”

 

Bussjåføren er en røslig kar.

Han sitter lett tilbakelent i sjåførsetet.

Hun aner et ertent glimt i øynene hans…

 

“Je ser at du er “passe flink pike”, så detti går nok bra!”

 

Han gjør tegn til at hun bare kan gå og sette seg, uten å vise billett!

“Passe flinke piker” er til å stole på!

 

 

“Det hadde ITTE skjedd i Oslo!”

 

4 kommentarer
    1. Oslo, nei..der er du kjeltring inntil det motsatte er bevist. Husker når jeg ankom Jernbanetorvet med Tbanen i mine yngre dager….ofte stod kontrollørene nærmest skulder mot skulder fra vegg til vegg der. Ikke en mus uten billett hadde sluppet forbi den gjengen der. ( Nei, jeg snek aldri, helt sant. Hadde månedskort og skulle videre med buss )

      1. Å nei, jeg tør ikke snike! ;Men det hender at jeg fyller på månedskortet noen dager før det utløper. Da har jeg liksom “Ordnet” det! Så glemmer jeg å aktivere kortet! Da kan det fort bli bot!Det hjelper ikke at jeg har lagt inn betalinga! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg