Å slappe av til tross for at…

 

…det er ting som “burde” ha vært gjort…

…er noe jeg har blitt mye flinkere til.

 

Å godta at jeg er litt “smårotete” av meg, i stedet for å bli sint på meg sjøl for det!

 

Ei som har gått skoa (og sokka) av seg…

 

Treningsbuksa slapper av i sofaen…

 

Klær og sandaler på og under stolen i stua…

 

På nattbordet er det plass til litt av hvert…

…og ut av skuffen tyter det ett eller annet…

 

Jeg må bare le litt…

…for jeg tenker ikke over at jeg holder på sånn…

…før jeg virkelig begynner å se meg rundt:

 

“Jøss”, hvordan havnet det der, da?”

 

Den gangen jeg levde sammen med mann og barn,

så trodde jeg alltid at det var de andre som rotet…

…mens jeg bare ryddet…

 

Men…jeg liker i alle fall å ha det ryddig på kjøkkenbenken.

Der er det sjelden rotete lenge av gangen, sjøl om det hender at oppvasken får stå til dagen etter!

 

Dessuten har jeg ryddet opp en del i skap og skuffer i vår.

Det er deilig å ha fått mer system på den biten.

Nå har jeg bedre oversikt når det kommer til hva jeg har av mat, klær og utstyr.

Det blir mindre “dobbelt-booking” (med påfølgende matsvinn)

 

Jeg bare dro fingeren gjennom støvet for å illustrere hvordan ståa er…

 

Til helga skal det shines opp her.

Da har jeg nemlig fri “i tre heile dagar til ende”!

 

Nå i helga jobbet jeg nesten 20 timer til sammen.

Nei, jeg ble ikke utslitt, for arbeidsdagene var varierte.

Jeg fikk vært en del utendørs også.

 

Men…uansett så kjente jeg at det var godt å ta det litt piano i dag.

Har bare gjort et ærend i byen, vasket klær, gått tur…

…og hørt på en lydfil med en meditasjon.

 

Det er godt å kunne slappe av her hjemme, blant støvdotter og “henslengte klær”!

Jeg tror faktisk det er et…

 

…sunnhetstegn!

 

I “gamle dager” kom jeg nemlig nesten aldri til “det morsomme”.

 

Jeg “måtte” alltid noe…

…og “noe” var som regel noe kjedelig.

 

Til slutt så endte det jo med at jeg ble sjuk og deppa…

 

Joda, balansen er viktig, både når det gjelder husarbeid og alt annet som en bare er nødt til å utføre i blant…

 

Men…jeg har det stort sett ryddig nok.

Dessuten er det ingen andre som plages av rotet mitt!

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg har blitt tvunget selv til å godta rotet mitt. Og jeg tror folk flest har det litt sånn, ting som ligger og slenger.
      Jeg synes du har det fint jeg. Det er nok mer rotete her 🙂

    2. Vi kan ikke bare gå rundt å rydde…. og iallfall ikke tørke støv og vaske hele tida – da blir vi jo bare helt sprø! Tror vi har godt av å måtte la ting være for å gjøre noe koselig! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg