Å skape seg noen gode minner…

 

Det er hverdagene det er flest av…

De glir litt over i hverandre…

Enten vi vil eller ei, så legger vi oss til en del (u)vaner.

 

Til en viss grad kan vi velge hvordan dagen blir. Vi kan for eksempel gjøre noe litt utenom det vanlige, lage en liten “vri” på dagen.

 

Fotografier er til god hjelp når en vil huske noe.

Vi kan også skrive små dagboknotater…

 

Jeg har mange minner om smak og lukt…

Lukt av bakverk, safting og sylting er gode og trygge barndomsminner…

 

Enkelte ting vekker også minner. Det trenger ikke være dyre, flotte ting…

Om vi har fått en gave, kan den minne oss om giveren…

 

Jeg har nettopp hatt  bursdag…

Jeg skapte meg noen gode minner rundt den dagen, og jeg fikk god “drahjelp” fra omgivelsene.

Jeg feiret litt alene (men likevel sammen med andre) på teater.

Så var jeg med Frodithen på “modelloppdrag” og kafe…

 

Dessuten hadde jeg hadde et lite bursdagsselskap her på mandag!

 

Da jeg var i Vigelandsparken og filmet i dag, satt jeg på en benk.

I det jeg reiste meg, oppdaget jeg at det var en liten metallplate på den, med en tekst:

 

Jeg smeltet jo litt, da! Håper han fikk ja, og at de har det bra sammen!

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Så sant. Jeg vet ikke helt om jeg fikk gratulert deg med dagen, men masse gratulasjoner fra meg litt slik på etterskudd. Det var et koselig skilt… en blir litt rørt av slike. Og enig…. håper han fikk ja:)) Ha en flott torsdag.

    2. ja det er viktig med gode minner,desverre har dei fleste av oss også dårlige minner,og som alle hvet er det ofte lettere å huske dei dårlige,det er jeg bevist på og jobber med å fortrenge dei dårlige og lagre dei gode,og nye minner har jeg i vente også :=)

    3. Gratulerer så mye med vel overstått bursdag ♥ Jeg er usikker på om jeg gratulerte deg på Facebook. Jeg har ikke vært der så mye den siste tiden, så har nok gått glipp av noen bursdager.
      Høres ut som du hadde en koselig feiring, også den alene 🙂
      Det skiltet er det mest romantiske jeg har sett tror jeg 🙂 Håper også at det hadde et positivt utfall.
      Jeg har mange bildeminner, og enkelte ganger kan jeg også forbinde dufter med minner. Men mest av alt er jeg en person som lagrer minner i bilder 🙂
      Klem

    4. Nå tenkte jeg at du må kunne holde foredrag ……ha, ha, jeg er i arrangørmodus.
      Men fint tema, gjøre noe som er annerledes. Likevel kan en ikke helt bestemne minnene, hvilke som blir sittende. Minnene er som en elv. Farger og lukter skaper så klart noe. Viktigst er å være i tiden, akkurat der en er, tenker jeg. Være tilstede; om du er på gallamiddag med kongen eller spiser matpakka,,,,det ble litt mye mat. Og akkurat det opptar meg mye om dagen….M-A-T.
      Og så var skiltet på benken helt fantastisk bedårende <3<3.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg