Å nyte livet…

 

Lune sommerkvelder er til for å nytes…

 

Særlig når sommeren er såpass kort som her.

God mat og godt drikke, sammen med folk man trives i lag med…

det er skikkelig kos…

 

Jeg er definitivt ikke “hard på flaska”

Her går det vanligvis bare i vann, kanskje med litt presset sitron i.

 

I sommer har det blitt noen kvelder med vin i glasset.

Peanøtter har det blitt veldig mye av.

Det er nemlig mitt favoritt-snacks.

Det overgår både potetgull og sjokolade med solid margin.

 

Sånn kan man ikke holde på i lengden…

 

I så fall blir det dårlig med nytelse etter hvert..

Skrotten har slett ikke godt av det.

(Både vinen og peanøttene ble tømt over

i henholdsvis flaske og pose etter at de hadde “stått modell”.

Her er det ikke noe slinger i valsen!)

 

Dette er også nytelse:

Fra og med søndag har jeg spist mye salat,

noen egg, nøtter ( ikke peanøtter 😂),

frø, gresk yoghurt, bær – samt litt fisk og kylling.

 

Jeg har også spist få måltider og moderate porsjoner.

Det kan nok ikke kalles “fasteimiterende diett”.

(Noe som visstnok kan være veldig helsefremmende

dersom man har god kunnskap om hva man holder på med.)

Til det har jeg nemlig spist for mye.

Men: Jeg kjenner at dette gjør meg godt akkurat nå.

Jeg føler meg lettere i kroppen,

søvnen er bedre og “vondtene” færre.

 

Til helga blir det sikkert noe ekstra igjen,

men helst med måte…

 

En annen fordel med å leve slik jeg har gjort de siste dagene,

er at jeg går på relativt billig “drivstoff”.

Grønnsakene er nemlig ganske rimelige nå på sensommeren.

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg har også vært skikkelig STRENG mot meg selv, og har klart det. Gått ned 2 kg nesten på kort tid. SÅ da er jeg ferdig snart 😀 Spiser litt frukt, og kun en neve nøtter hvis jeg tar noe. SKal gå ned fort og gæli, så jeg kan spise sjokolade igjen 😀 He-he

    2. Ja, du har virkelig tatt tak i “ferieflesket”. 😉Jeg har ikke veid meg. Venter til helga. Tror imidlertid ikke vekta har økt nevneverdig i ferien. Det var mest det at jeg kjente på at kroppen protesterte på ulike måter.🌷

    3. Ja, nå går jeg for streng linje i uka altså… og så blir det litt kos i helgene – mine vanlige 10 sjokolader, litt potetgull, og kanskje litt vin også……! Du er så flink! God klem <3

      1. Takk! Jeg er imponert over at du klarer å holde kvota. For meg er det mer sånn “Alt eller Intet”. En må gjøre det på den måten en finner ut en kan mestre over tid. Tror vi har funnet vår egen måte. Nå har jeg holdt meg nesten stabil i over ett år, og er ganske sikker på at jeg vil klare å hente meg inn i fortsettelsen også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg